در پیام دولت اوکراین آمده است: از موضع سید حسن نصرالله که وجود هرگونه نیرو و کادر نظامی یا مستشار حزب‌الله در کنار ارتش روسیه در اوکراین را تکذیب کرد، قدردانی می‌کنیم.

به گزارش جماران؛ سفیر اوکراین در لبنان در دیدار با مسئول روابط خارجی حزب‌الله از موضع دبیرکل این جنبش در قبال جنگ اوکراین تقدیر کرد.

«ایهور اوستاش» سفیر اوکراین در بیروت امروز (پنج شنبه) با «عمار الموسوی» مسئول روابط خارجی حزب‌الله لبنان و نماینده سابق در پارلمان این کشور دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

به نوشته وبگاه روزنامه الاخبار، سفیر اوکراین در این دیدار پیام دولت کی‌یف به رهبری حزب‌الله را تقدیم کرد که در آن آمده بود: «از موضع سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان که وجود هرگونه نیرو و کادر نظامی یا مستشار حزب‌الله در کنار ارتش روسیه در اوکراین را تکذیب کرد، قدردانی می‌کنیم.»

سفیر دولت کی‌یف با بیان اینکه اوکراین از «قدرت ویژه نظامی» حزب الله اطلاع دارد، گفت که کشورش قدردان چنین موضعی از سوی حزب الله است.

سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله شامگاه ۲۷ اسفند ۱۴۰۰ در سخنانی هر گونه حضور نیروهای این جنبش در اوکراین را تکذیب کرد و گفت: «من به صورت قاطع، حضور رزمندگان یا کارشناسان حزب الله در اوکراین را که در کنار نیروهای روس بجنگند، تکذیب می‌کنم».

وی تأکید کرد: «هیچ فردی از حزب الله، نه رزمنده و نه کارشناس، به این میدان [جنگ] یا هر میدان جنگی دیگر، نمی‌رود».

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.