در بیانیه‌ ی وزارت امور خارجه انگلیس آمده است که به موجب تحریم‌های جدید، تمام دارایی های اسبربانک و بانک اعتباری مسکو مسدود و سرمایه گذاری خارجی جدید در این کشور به طور کامل ممنوع می‌شود.

به گزارش جماران؛ به نقل از ایرنا، تحریم‌های ضد روسی انگلیس در حوزه بانکی و انرژی تشدید شد.

دولت انگلیس روز چهارشنبه با وضع موج جدیدی از تحریم‌های ضد روسی در حوزه بانکی و انرژی، تمام دارایی‌های بزرگترین بانک روسیه موسوم به اسبربانک را مسدود کرد.

در بیانیه‌ ی وزارت امور خارجه انگلیس آمده است که به موجب تحریم‌های جدید، تمام دارایی های اسبربانک و بانک اعتباری مسکو مسدود و سرمایه گذاری خارجی جدید در این کشور به طور کامل ممنوع می‌شود.

انگلیس که در سال گذشته میلادی ۱۱ میلیارد پوند در روسیه سرمایه گذاری کرده معتقد است که این تصمیم، ضربه بزرگی به اقتصاد روسیه خواهد زد و توانایی های اقتصای این کشور را محدودتر می‌کند.

بر اساس این بیانیه، انگلیس تا پایان امسال به تمام وابستگی خود به زغال سنگ و نفت روسیه خاتمه و در اسرع وقت به واردات گاز پایان می دهد. از هفته آینده، صادرات تجهیزات و کاتالیزورهای کلیدی پالایش نفت به روسیه نیز ممنوع خواهد شد تا به این ترتیب نه تنها منابع مالی بلکه توانایی‌های صنعت نفت این کشور تضعیف شود.

انگلیس همچنین علیه صنایع استراتژیک کلیدی روسیه و شرکت های دولتی اقدام خواهد کرد. این شامل ممنوعیت واردات محصولات آهن و فولاد است که منبع اصلی درآمد روسیه بشمار می‌رود.

انگلیس همچنین «هشت الیگارش دیگر فعال در این صنایع که پوتین از آنها برای تقویت اقتصاد جنگی خود استفاده می کند» تحریم کرده است.

آنها عبارتند از:

• ویاتچسلاو (موشه) کانتور، بزرگترین سهامدار شرکت کود آکرون با اهمیت استراتژیک حیاتی برای دولت روسیه

• آندری گوریف - از نزدیکان ولادیمیر پوتین و بنیانگذار PhosAgro - یک شرکت استراتژیک حیاتی که کود تولید می کند.

• سرگئی کوگوگین، مدیر کاماز - تولید کننده کامیون و اتوبوس، از جمله برای ارتش روسیه

• سرگئی سرگئیویچ ایوانوف، رئیس بزرگترین تولیدکننده الماس جهان

• لئونید میکلسون، بنیانگذار و مدیر عامل شرکت تولید کننده گاز طبیعی روسیه

• آندری آکیموف، مدیر عامل سومین بانک بزرگ روسیه گازپرومبانک

• الکساندر دیوکوف، مدیرعامل سومین شرکت بزرگ و عمده دولتی نفت روسیه گازپروم

• بوریس بوریسوویچ روتنبرگ، پسر یکی از مالکان بزرگترین تولیدکننده خط لوله گاز روسیه SGM

بر اساس این بیانیه، وزیر امور خارجه انگلیس همچنین در نشست فردا با همتایان خود در گروه هفت بر لزوم افزایش تحریم‌ها علیه روسیه تاکید خواهد کرد.

لیز تراس وزیر امور خارجه انگلیس در همین رابطه گفت: «امروز، ما تلاش‌های خود را برای پایان دادن به جنگ وحشتناک پوتین با برخی از سخت‌ترین تحریم‌های خود افزایش می‌دهیم.»

وی افزود: «آخرین موج اقدامات ما به واردات انرژی از روسیه پایان می‌دهد و افراد و مشاغل بیشتری را تحریم می‌کند و ماشین جنگی پوتین را نابود می‌کند.»

تراس اضافه کرد:‌ ما به همراه متحدان خود به نخبگان روسیه نشان می دهیم که نمی توانند دستان خود را از جنایاتی که به دستور پوتین انجام شده است بشویند. ما تا زمانی که اوکراین پیروز نشود آرام نخواهیم گرفت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.