وزارت انرژی و آب طالبان دولت موقت طالبان اعلام کرد که دو طرف درباره مسائل مربوط به مدیریت آب با یکدیگر بحث و تبادل نظر کرده‌اند.

به گزارش جماران؛ وزیر انرژی و آب طالبان در دیدار معاون سفیر کشورمان در کابل، گفت که این گروه در مدیریت آب رودخانه هیرمند بر اساس قانون و توافقات موجود با ایران همکاری خواهد کرد.

«سید حسن مرتضوی» معاون سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل با «ملاعبداللطیف منصور» وزیر انرژی و آب طالبان درباره مسائل تغییرات اقلیم و موضوع آب گفت‌وگو کرد.

وزارت انرژی و آب طالبان دولت موقت طالبان اعلام کرد که دو طرف درباره مسائل مربوط به مدیریت آب با یکدیگر بحث و تبادل نظر کرده‌اند.

وزیر انرژی و آب طالبان در این دیدار اطمینان داد که حکومت سرپرست افغانستان در مدیریت آب رودخانه هیرمند بر اساس قانون و توافقات موجود دو کشور با ایران همکاری خواهد کرد.

ملاعبداللطیف منصور در این دیدار گفته که تغییر اقلیم و خشکسالی مداوم بر رودخانه هیرمند تاثیر گذاشته است.

 

دیدار سفیر ایران با طالبان (2)

 

«سید حسن مرتضوی» معاون و سرپرست سفارت ایران در کابل کمی پیش‌تر نیز در دیدار با «سراج‌الدین حقانی» وزیر کشور طالبان با اشاره به برخی مشکلات مرزی پیش آمده میان نظامیان ایران و نیروهای مرزی افغانستان خواستار ایجاد فوری هیئت مشترک مرزی و حل و فصل برخی سوء تفاهمات در این باره شد.

وزیر کشور طالبان نیز از این پیشنهاد استقبال کرده بود و قرار شد تا در آینده نزدیک نسبت به ایجاد هیئت مشترک مرزی اقدام شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.