​«کلاودیا تنی»، عضو جمهوری‌خواه کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در گفت‌وگو با پایگاه «واشنگتن‌فری‌بیکن» گفته که توضیحات رابرت مالی در جلسه استماع روز سه‌شنبه بیشتر از آنکه به سئوالات نمایندگان پاسخ دهد برای آنها سئوال ایجاد کرده است.

به گزارش جماران؛ اظهارات یک نماینده جمهوری‌خواه درباره توضیحات «رابرت مالی»، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در یک جلسه استماع در کنگره درباره مذاکرات احیای برجام در وین نشان می‌دهد این جلسه دست‌کم بخشی از قانونگذاران را اقناع نکرده است.

«کلاودیا تنی»، عضو جمهوری‌خواه کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در گفت‌وگو با پایگاه «واشنگتن‌فری‌بیکن» گفته که توضیحات رابرت مالی در جلسه استماع روز سه‌شنبه بیشتر از آنکه به سئوالات نمایندگان پاسخ دهد برای آنها سئوال ایجاد کرده است.

طبق نوشته پایگاه فری‌بیکن، رابرت مالی که تا قبل از جلسه غیرعلنی سه‌شنبه مقابل قانونگذاران آمریکایی قرار نگرفته بود با موجی از سوالات از سوی نمایندگان جمهوری‌خواه روبرو شد.

تنی گفت: «رابرت مالی باید چه به صورت علنی و چه غیرعلنی مقابل کل اعضای کمیته روابط خارجی حاضر شود و به سوالات ما و مردم آمریکا درباره اینکه چرا تحریم‌ها علیه ایران به طور کامل اجرا نمی‌شود پاسخ دهد. این جلسه، متأسفانه برای من بیشتر منشأ سوال شد تا پاسخ.»

تنی گفت: «راب مالی برای مردم آمریکا کار می‌کند و لازم است که به آنها پاسخگو باشد. برای همین است که من اصرار دارم که یک جلسه علنی با حضور همه اعضا برگزار شود. درباره موضوعی که به اندازه ایران هسته‌ای برای منفعت ملی ما مهم است، شفافیت حداکثری تنها راه است.»

یک منبع در کنگره آمریکا که از این موضوع مطلع است به فری‌بیکن گفت که دولت بایدن از پاسخ دادن به اصلی‌ترین سوالات نمایندگان کنگره درباره اینکه برجام چه مقدار پول روانه تهران خارج کرد و تهران در مقابل آن چه کاری انجام خواهد داد طفره رفته‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.