علم الهدی امام جمعه مشهد گفت: رضا خان و پسرش که خود از طرف کشورهای انگلستان و آمریکا در منطقه ژاندارم معرفی می کردند در واقع ایران را فدای آنها کردند و مردم ایران را تحقیر کرده بودند و در همین مشهد و در روستاهای اطراف شهر جاده های دسترسی نامناسب بود و روستاها از نعمت روشنایی بی بهره بودند.

به گزارش جماران؛ نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: باید برای بسیاری از جوانان امروز که دوران ستمشاهی را درک نکرده اند تبیین شود که شکل گیری این انقلاب در میان همه کشورها و ملت های دنیا بی نظیر بود و با توفیق الهی و امدادهای غیبی به پیروزی رسید.

سید احمد علم الهدی در خطبه های نمازجمعه امروز مشهد که در حرم رضوی برگزار شد افزود: در آن دوران گروه های چپگرا و راستگرای مختلفی قصد قیام بر ضد نظام ستمشاهی را داشتند ولی چون اتکای آنها به استکبار شرق و غرب بود نتوانستند به نتیجه برسند.

وی ادامه داد: این انقلاب با الهام از قیام حضرت حسین بن علی (ع) و  واقعه عاشورا و رهبری که به فرهنگ عاشورایی معتقد بود هدایت شد و به نتیجه رسید.

خطیب جمعه مشهد گفت: جوانان ما باید شرایط دوران قبل از انقلاب را بشناسند که موقعیت راهبردی ایران چرا مورد توجه استکبار جهانی بود؟ زیرا ثروت‌های خدادادی مانند معادن، نفت، گاز، آب و خاک این کشور بی نظیر است و از سوی دیگر این کشور ضمن ارتباط با قاره های اروپا و آفریقا محور اتصال کشورهای شمال آسیای میانه با سایر کشورهاست و به همین دلیل در زمان جنگ های جهانی مورد توجه کشورهای استعمارگر بود.

علم الهدی افزود: رضا خان و پسرش که خود از طرف کشورهای انگلستان و آمریکا در منطقه ژاندارم معرفی می کردند در واقع ایران را فدای آنها کردند و مردم ایران را  تحقیر کرده بودند و در همین مشهد و در روستاهای اطراف شهر جاده های دسترسی نامناسب بود و روستاها از نعمت روشنایی بی بهره بودند.

وی اضافه کرد: زمانی که انقلاب به پیروزی رسید رییس سازمان سیا گفت که ما ایران را برای خود ساخته بودیم و فکر نمی‌کردیم این گونه از دست ما خارج شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: ثروت این کشور آن زمان در اختیار اقلیتی بود که آن را در خارج از کشور سرمایه گذاری کردند و اکنون هم با اتکای به آن اموال در خارج از کشور زندگی می‌کنند.

علم الهدی با اشاره به ضایعه درگذشت حضرت آیت الله صافی گلپایگانی نیز افزود: ایشان سرمایه ای بزرگ برای جهان تشیع و روحانیت بود که تا آخرین لحظات عمر با برکتش قلم از دست او نیفتاد و خداوند به او توفیق داد تا به اسلام خدمت گزاری کند.

وی ادامه داد: رهبر انقلاب ایشان را یکی از ارکان و استوانه هایی دانست که از دهه ۲۰ بر بسیاری از مسائل حوزه علمیه تاثیر گذار بود و حتی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بر جریان قانون گذاری کشور و تطابق آن با احکام شریعت در شورای نگهبان نظارت داشت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.