سردار سید قاسم قریشی جانشین سازمان بسیج مستضعفین خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی با توفقیاتی که کسب کرده، تبدیل به الگویی برای کشورهای دیگر شده است.

به گزارش جماران؛ جانشین سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه موشکهای ایران متعلق به جهان اسلام و مستضعفین است، گفت: توان موشکی ما خواب راحت را از چشم دشمنان اسلام و مستضعفین ربوده است.

سردار سید قاسم قریشی شامگاه چهارشنبه در یادواره سرلشگر پاسدار شهید حسین تهرانی مقدم و شهدای اقتدار موشکی در زنجان افزود: پیشرفت صنعت موشکی ایران به عنوان بازوی قدرتمند و توانای ملت ایران، چشم طمع دشمنان برای هر گونه نقشه و توطئه علیه کشورمان را کور کرده است. 

وی با بیان اینکه علم و توان بالا و خلاقیت شهید تهرانی مقدم به خاطر عشق به امام حسین(ع) و اهل بیت (ع) بود، اظهار داشت: شهید تهرانی مقدم یک مجاهد عارف، اهل روضه و ذکر و دعا بود.

سردار قریشی با بیان اینکه مجالس یادبود شهدا برای بزرگداشت آنانی است که با غیرت و تلاش، آسایش و لذت های دنیا از خودشان گرفتند تا ایران و ایرانی در امنیت باشد، گفت: شرکت در مراسم یادبود شهدا، خودش نوعی مجاهدت است.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین در بخش دیگری از سخنان به انتظارات رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب و جهاد تبیین اشاره کرد و اظهار داشت: دشمنی آمریکا با ملت ایران از یک عمق ویژه و فلسفه خاص برخوردار است، به این دلیل که ماهیت دولت استکباری آمریکا سلطه جویی، تجاوز و قتل و غارت است ولی انقلاب اسلامی ریشه اش در عاشورا، حریت و آزادگی و مبتنی بر مقابله و ایستادگی با ظلم و استبداد است.

سردار قریشی با بیان اینکه انقلاب اسلامی علاوه بر ایستادگی در برابر استکبار، آن را به شکست نیز کشانده است، گفت: انقلاب اسلامی بر ۲ قطبی حاکم بر دنیا (امپریالیسم و سوسیالیسم) مهر پایان زد و برای نخستین بار اسلام را به عنوان راه سعادت بشر معرفی کرد.

وی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی با توفقیاتی که کسب کرده، تبدیل به الگویی برای کشورهای دیگر شده است.

سردار قریشی با بیان اینکه در دوره پهلوی بسیاری از تصمیم گیری ها در کشور تحت نظارت سفارت های غربی بود، اظهار داشت: امروز در مذاکرات هسته ای قدرت های بزرگ نمی توانند چیزی را به ایران دیکته کنند.

وی به دستاوردها و پیشرفت های کشور در حوزه دفاعی و نظامی اشاره کرد و ادامه داد: پیش از انقلاب برای اداره ارتش ۵۰۰ هزار نفری کشور، ۶۰ هزار مستشار آمریکایی در ایران بودند، ولی امروز ما در زمینه تولید موشک و پهپاد پیشرفت چشمگیری داریم و حتی رزمندگان مقاومت در یمن، فلسطین، عراق و سوریه هم از روی این پهپادها کپی زده اند.

سردار قریشی با بیان اینکه ما امروز دشمنان ملت ایران در سواحل مدیترانه دنبال می کنیم، گفت: رژیم صهیونیستی اکنون در وضعیت بغرنجی قرار دارد و برای حفاظت از شهرک ها دیوار آهنین دور آن ها کشیده و شهرکها برای صهیونیست ها تبدیل به زندان شده اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به دستاوردهای علمی کشور اشاره کرد و افزود: ما امروز در احداث زیرساخت ها مثل سدسازی و پل سازی جزو کشورهای اول دنیا هستیم، قبل از انقلاب حتی قادر به ساختن کیسه سرُم هم نبودیم ولی امروز بیش از ۹۷ درصد داروهای مورد نیاز کشور در داخل تولید می شود.

سردار قریشی گفت: ما در زمینه پیشرفت در علوم مختلف جزو اولین ها در دنیاییم، در مبارزه با کرونا علاوه بر موفقیت در مهار آن، جزو ۶ کشور تولیده واکسن کرونا هستیم.

وی خاطرنشان کرد: این دستاوردها در حوزهای مختلف به برکت هدایت و مدیریت والای حضرت امام (ره) و رهبر معظم انقلاب به دست آمده است.  

جانشین سازمان بسیج مستضعفین گفت: آمریکا تصور می کرد با تحریم می تواند ملت ایران را به زانو در آورد ولی دیدند که ملت ما پیروز شد و به رشد و شکوفایی خود ادامه می دهد.

در این مراسم از خانواده سرلشگر پاسدار شهید حسین تهرانی مقدم تجلیل شد. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.