اختتامیه ششمین جشنواره ملی رویش که امروز در دانشگاه امیرکبیر برگزار شد، شاهد اعتراضاتی از سوی دانشجویان شرکت کننده در مورد انتخاب نفرات برتر بود.

به گزارش جماران ، مراسم اختتامیه ششمین جشنواره رویش که امروز در دانشگاه صنعتی امیرکبیر به کار خود پایان داد، در زمان اعلام نتایج از سوی هیات داوری شاهد اعتراضات گسترده از سوی دانشجویان بود. اعتراضات به اندازه‌ای بود که دانشجویان به معاون فرهنگی وزیر علوم اجازه خروج از سالن مراسم برگزاری را ندادند.

معترضین با سر دادن شعار عدالت خواستار پیگیری نتایج اعلام شده بودند و فریاد می‌زدند با این نوع داوری دیگر انگیزه‌ای برای انجام فعالیت‌های فرهنگی نخواهند داشت.

عده ای از معترضین مدعی بودند به دلیل اینکه داور حاضر در هیات داوران از کارشناسان از یک دانشگاه خاص بوده لذا این دانشگاه را به عنوان دانشگاه برتر معرفی کردند.

براساس این گزارش، دامنه اعتراضات به حدی بود که تقدیر از نفرات و گروه‌های برتر نیمه‌کاره رها شد و سیدضیاء هاشمی معاون فرهنگی وزیر علوم با حضور در پشت تریبون قول پیگیری اعتراضات را داد و گفت: از دانشجویان معترض توقع داریم که با حفظ شئون، اعتراض خود را با زبان دانشجویی اعلام کنند. حتی هیات داوران نیز اعلام کردند که از نقدها استقبال می‌کنند.

وی افزود: از مدیران و مسئولان می‌خواهیم که هیاتی برای بررسی اعتراضات دانشجویان در مورد انتخاب آثار برتر تشکیل شود و بررسی مجددی صورت گیرد تا در صورت وارد بودن هرگونه اعتراض نتایج اصلاح شوند.

معاون فرهنگی وزیر علوم با بیان اینکه دانشجویان با رعایت چارچوب اعتراضات خود را به صورت مکتوب به ما ارسال کنند، از مسئولان برگزاری خواست که کارگروهی در این راستا تشکیل شود تا ضمن بررسی اعتراضات، نتیجه را به صورت مکتوب اعلام کنند.

به گزارش جماران ، دانشجویان شرکت کننده، به صورت گسترده مساله نحوه داوری و عدم تخصص مسئولان فرهنگی در حوزه فرهنگ و هنر را مورد انتقاد قرار دادند.

منبع:ایسنا

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.