احمد خاتمی نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تاکید کرد: «اینها می خواهند حوزه را نظام جدا کنند، طلبه خوب، خطیب خوب و امام جماعت خوب را افرادی می دانند که در حمایت از انقلاب تقیه کند، هدف این است، ما به همراه امام عظیم الشان همراه علمی که ایشان برافراشتند خواهیم ماند.»

به گزارش جماران؛ نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: از اول انقلاب، انقلاب بزرگ ما گرفتار التقاط اعتقادی شد که نمونه بارز آن، گروه فرقان بود که شهید مطهری به مبارزه با آن برخاست و گرچه این گروه از بین رفتند اما پرورش دهندگان آنها همچنان خط می دهند.

سید احمد خاتمی در دوازدهمین اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای بلاد که صبح پنجشنبه در پژوهشگاه علوم و معارف قرآن علامه طباطبایی برگزار شد، ضمن خیرمقدم به حاضرین در اجلاسیه اظهار داشت: از جمله کمیسیونهای دوازدهمین اجلاسیه جامعه مدرسین، رسالت حوزه های علمیه در تولید منظومه معرفتی و ارزشی نظام اسلامی است.

او با بیان اینکه رهبر انقلاب اسلامی عنوان «جهاد تبیین» را به مناسبت های مختلف بیان کرده و علما و فرهیختگان را به آن دعوت می کنند، گفت: جهاد به معنای تلاش است؛ در شکل نظامی به معنای قتال است اما جهاد، اشکال دیگری چون اقتصاد، سیاست و فرهنگ را دارد.

نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان داشت: قرآن کریم رسالت انبیای صاحب کتاب را «تبیین» بیان می کند که سوره نحل به آن می پردازد همچنین در سوره بقره و آل عمران، نهی از کتمان دارند.

او افزود: جهاد تبیین مسئله مهمی است که دارای دو بخش است؛ یکی بخش نفی و دیگری بخش ایجاب. از اول انقلاب، انقلاب بزرگ ما گرفتار التقاط اعتقادی شد که نمونه بارز آن، گروه فرقان بود که شهید مطهری به مبارزه با آن برخاست و گرچه این گروه از بین رفتند اما پرورش دهندگان آنها همچنان خط می دهند.

استاد درس خارج حوزه علمیه با یادآوری بخش‌هایی از فرمایشات حضرت امام و رهبری درباره مروجان اسلام آمریکایی و التقاطی تصریح کرد: این تفکر امروز هم هست، البته مردم به صحنه آمدند و زیربنای تفکرات اینها که تفکرات همان جریانی است که امام در صحیفه در رابطه با نهضت آزادی گفتند، قصه جهاد تبیین تنها قصه یک جریانی که نه ماه بود و رفت نیست.

او با اشاره به نشستی که اخیرا در تهران برگزار شده، گفت: «اینها روی شان نمی‌شود که بگویند جدایی دین از سیاست، می گویند جدایی حوزه از سیاست، اگر کسی دین را از سیاست جدا بداند پیامبر اکرم و امیرالمؤمنین را تکذیب کرده است، این جهاد تبیین بسیار مهم است.»

خاتمی تاکید کرد: «کسانی در پی احیای تز رضا خانی جدایی دین از سیاست هستند، ما معتقدیم حوزه فراتر از جناح ها و گروه ها است، اما چه کسی گفت حاج شیخ عبدالکریم در سیاست نبود، سیاست تنها درگیری نیست، مؤسس حوزه علمیه قم در دل سیاست بود و مدبرانه عمل کرد.»

او تاکید کرد: «اینها می خواهند حوزه را نظام جدا کنند، طلبه خوب، خطیب خوب و امام جماعت خوب را افرادی می دانند که در حمایت از انقلاب تقیه کند، هدف این است، ما به همراه امام عظیم الشان همراه علمی که ایشان برافراشتند خواهیم ماند.»

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.