امیرعبدالهیان وزیر خارجه کشورمان درباره شهید ایرلو و بازگرداندش به ایران افزود: اتفاقی که در مورد شهید ایرلو افتاد، ما چند روز پیگیر بودیم تا مجوزی از طریق یک کشور ثالث بگیریم برلی اینکه یک فروند هواپیما را از ایران یا کشور دیگری بفرستیم که ایشان را به بیمارستانی مجهز در ایران سریعا منتقل کنیم، ولی متاسفانه طرف سعودی در این موضوع خیلی دیر تصمیم گرفت و برخی از دستگاه های اجرایی عربستان سعودی تعلل کردند.

به گزارش جماران؛ حسین امیرعبداللهیان عصر امروز در حاشیه مراسم تشییع شهید حسن ایرلو در جمع خبرنگاران گفت: اتفاقی که در مورد شهید ایرلو افتاد، ما چند روز پیگیر بودیم تا مجوزی از طریق یک کشور ثالث بگیریم برلی اینکه یک فروند هواپیما را از ایران یا کشور دیگری بفرستیم که ایشان را به بیمارستانی مجهز در ایران سریعا منتقل کنیم، ولی متاسفانه طرف سعودی در این موضوع خیلی دیر تصمیم گرفت و برخی از دستگاه های اجرایی عربستان سعودی تعلل کردند.

حسین امیرعبداللهیان عصر امروز در حاشیه مراسم تشییع شهید حسن ایرلو در جمع خبرنگاران گفت: ما همیشه حمله نظامی و تجاوز به یمن را قویا محکوم کردیم. معتقدیم یمن صرفا راه حل سیاسی دارد و همه یمنی ها باید هم نسبت به آینده کشورشان هم سهیم باشند و هم تصمیم بگیرند.

وی ادامه داد: تجربه ۶ سال جنگ نشان داد که طرف متجاوز نمی تواند از مسیر نظامی هیچ پیروزی به دست بیاورد، باید همه یمن را به خود یمنی ها وا بگذارند تا از مسیر گفتگوهای یمنی -یمنی مشکلات یمن حل شود و یمن در مقابل حاکمیت ملی خودش و استقلال خودش همانطور که تا الان ایستادگی کرده بتواند نسبت به آینده خود تصمیم بگیرد.

وزیر خارجه درباره شهید ایرلو و بازگرداندش به ایران افزود: اتفاقی که در مورد شهید ایرلو افتاد، ما چند روز پیگیر بودیم تا مجوزی از طریق یک کشور ثالث بگیریم برلی اینکه یک فروند هواپیما را از ایران یا کشور دیگری بفرستیم که ایشان را به بیمارستانی مجهز در ایران سریعا منتقل کنیم، ولی متاسفانه طرف سعودی در این موضوع خیلی دیر تصمیم گرفت و برخی از دستگاه های اجرایی عربستان سعودی تعلل کردند.

امیرعبداللهیان اضافه کرد: ما اعتراض خودمان را براساس کنوانسیون های بین المللی به طور رسمی اعلام خواهیم کرد و در عین حال امیدوار هستیم که هر چه زودتر یمن در مسیر راه حل سیاسی بتواند از این جنگ و محاصره سخت انسانی خارج شود.

وی گفت: دیپلمان و سفیر برجسته ما آقای ایرلو در تمام ۲ سالی که در یمن بود تلاش کرد برای اینکه راه حل سیاسی در یمن را به عنوان مرکز تحولات دیپلماتیک مورد توجه قرار بدهند و از این مسیر کمک کند جنگ در یمن خاتمه یابد و ثبات و امنیت و آرامش به این کشور برگردد.

حجم ویدیو: 5.16M | مدت زمان ویدیو: 00:02:13
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.