آیت الله العظمی جوادی آملی در دیدار حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی، با تاکید بر پاسخگویی به شبهات و اشکالات متفکرین و فیلسوفان غربی ابراز داشتند: الآن اگر رابطه با مجامع علمی جهان برقرار نباشد درست نیست. الآن الا و لابد این فلسفه های غرب باید مطالعه و پاسخ داده شود، چون اینها بی رحمانه اسلام را طرد کردند و فلسفه های مادی را جایگزین کردند، الآن رسالت ما این است که با جهان رابطه علمی این چنینی داشته باشیم.

به گزارش جماران؛ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اسراء، حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی، یادگار گرامی امام راحل (س)، ظهر سه شنبه (9 آذرماه 1400) با حضور در بیت آیت الله العظمی جوادی آملی، با ایشان دیدار و گفتگو کرد.

آیت الله العظمی جوادی آملی در این دیدار که به پرسش و پاسخ های علمی اختصاص داشت، در سخنانی با اشاره به روایتی از امام صادق علیه السلام بیان داشتند: از امام صادق(سلام الله علیه) سؤال کردند که این قرآن چطوری است که ما هر وقت می خوانیم تازگی دارد و خسته نمی شویم؟ حضرت فرمود الآن شما که مثلا پنجاه سالتان است پنجاه مرتبه، آفتاب را می بینید هیچ وقت نمی گویید ما خسته شدیم از آفتاب یا از هوا، این «یجری مجری الشمس و القمر» هر روز یک نور دیگری دارد.

ایشان ادامه دادند: الآن این چند سالی که بگذرد ممکن است این حرف ها سؤال مردم نباشد، یک حرف ها و سؤالات جدیدی مطرح خواهد شد که باز قرآن جواب می دهد. خصیصه قرآن این است. فرمود این «یجری مجری الشمس و القمر»، در هر فصلی یکجا هست و یک جور نور می دهد. منتها یک وقتی زمان صفویه گوشه ای از اسلام عرضه شده الآن که به لطف الهی سرتاسر نظام در خدمت دین است به برکت امام، وظیفه خیلی سنگین است، یعنی آدم خیلی باید کار کند. الآن اگر اسلام خودش را عرضه نکند آسیب می بیند.

معظم له با تاکید بر پاسخگویی به شبهات و اشکالات متفکرین و فیلسوفان غربی ابراز داشتند: الآن اگر رابطه با مجامع علمی جهان برقرار نباشد درست نیست. الآن الا و لابد این فلسفه های غرب باید مطالعه و پاسخ داده شود، چون اینها بی رحمانه اسلام را طرد کردند و فلسفه های مادی را جایگزین کردند، الآن رسالت ما این است که با جهان رابطه علمی این چنینی داشته باشیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
10 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.