آنتونی بلینکن وزیر امورخارجه آمریکا مدعی شد: از تمامی ابزارها برای جلوگیری از توسعه فناوری پهپادهای ایران استفاده می کنیم. سپاه پاسداران ایران این پهپادها را در اختیار گروه های مورد حمایت ایران قرار داده است و آنها نیز از این ابزار برای حمله به نیروهای آمریکایی و دریانوردی بین المللی استفاده کرده اند.

به گزارش جماران؛ وزیر خارجه آمریکا در پی اقدام ضدایرانی جدید کشورش در خصوص اعمال تحریم علیه چهار فرد و دو نهاد، اذعان کرد که واشنگتن از همه ابزارهای موجود برای ممانعت از تأمین مواد و فناوری مرتبط با صنعت پهپادی ایران استفاده خواهد کرد.

«آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا در پی اقدام ضدایرانی جدید کشورش در خصوص اعمال تحریم علیه چهار فرد و دو نهاد، اذعان کرد که واشنگتن از همه ابزارهای موجود برای ممانعت از تأمین مواد و فناوری مرتبط با صنعت پهپادی ایران استفاده خواهد کرد.

وی با اشاره به تحریم‌های وزارت خزانه داری آمریکا، گفت که واشنگتن از همه ابزارها برای مقابله با نفوذ ایران از جمله توسعه برنامه پهپادی این کشور استفاده خواهد کرد و آمریکا با اعمال این محدودیت‌ها، در صدد مقابله با فعالیت‌های ایران است.

بلینکن همچنین گفت که واشنگتن برای جلوگیری، بازدارندگی، و از بین بردن شبکه‌های تدارکاتی فراهم‌کننده زمینه توسعه صنعت پهپادی ایران و همچنین نهادهای ایرانی که در این امر نقش دارند، استفاده خواهد کرد.

آمریکا روز جمعه در ادامه رویکردهای ضدایرانی خود، چهار فرد و دو نهاد را تحریم کرد.

«یوسف ابوطالبی»، «سعید آقاجانی»، «عبدالله محرابی» و «محمد ابراهیم زرگر طهرانی» چهار فردی هستند که به فهرست تحریم‌های آمریکا افزوده شده‌اند.

دو نهاد تحریم‌شده نیز شرکت‌ «کیمیا پارت سیوان با مسئولیت محدود» و شرکت «اوج پرواز ما دو نفر» هستند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا با تکرار برخی ادعاهای بی‌اساس، اعلام کرده است که این تحریم‌ها در راستای اقدام‌های آمریکا علیه تلاش ایران در راستای دستیابی به سلاح‌های هسته‌ای است.

این وزارتخانه همچنین مدعی شده است که افراد و نهادهای تحریم‌شده، به توسعه صنعت پهپادی ایران کمک می‌کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.