دیدار باقری کنی معاون سیاسی وزیر خارجه کشورمان و هیات همراه با سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه برای اشتراک دیدگاهها در مورد مذاکرات لغو تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران که قرار است در وین انجام شود برگزار شده است .

به گزارش جماران؛ وزارت امور خارجه روسیه با اشاره به دیدار«علی باقری کنی» معاون سیاسی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران با «میخائیل بوگدانف» معاون وزیر خارجه و نماینده ویژه رئیس جمهوری روسیه در امور خاورمیانه و شمال آفریقا اعلام کرد: در این دیدار، دو طرف درباره مسائل مهم خاورمیانه گفت وگو کردند. 

در بیانیه روز جمعه وزارت خارجه روسیه آمده است: در تبادل نظر دو طرف درخصوص مسائل مهم منطقه خاورمیانه، سیر اوضاع سوریه از جمله همکاری در چارچوب مذاکرات در فرمت آستانه در مرکز توجه قرار داشت.

مذاکرات در فرمت آستانه از پنج سال پیش برای حل و فصل سیاسی مسائل سوریه آغاز شده و در آن جمهوری اسلامی ایران، روسیه و ترکیه مشارکت دارند. تاکنون ۱۶دور مذاکرات آستانه برگزار شده که آخرین آن اواسط تیر ماه در شهر نورسلطان قزاقستان صورت گرفت.

وضعیت سوریه، فعالیت های کمیته قانون اساسی سوریه در ژنو، کمک‌های بین المللی و برخی اقدامات از جمله مبادله زندانیان، آزادی گروگان‌ها از جمله محورهای این مذاکرات بود.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه خاطرنشان شده است که در دیدار باقری و بوگدانف، اوضاع یمن، عراق و منطقه خلیج فارس هم مطرح و بررسی شد.

«علی باقری کنی» معاون سیاسی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران شامگاه پنجشنبه وارد مسکو شد.

 

دیدار باقری کنی و ریابکوف در باره لغو تحریم‌های غیرقانونی علیه ایران

«علی باقری کنی» معاون سیاسی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران با سرگئی ریابکوف همتای روسی خود و مذاکره کننده ارشد هسته‌ای امروز جمعه در وزارت خارجه روسیه در باره ساز و کارهای لغو تحریم های غیر قانونی علیه ملت ایران رایزنی کرد.

از مسکو مذاکرات علی باقری معاون سیاسی وزیر امور خارجه با سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه در تالار تشریفات وزارت امور خارجه روسیه برگزار شد.

دیدار باقری و هیات همراه با سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه برای اشتراک دیدگاهها در مورد مذاکرات لغو تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران که قرار است در وین انجام شود برگزار شده است .

بر اساس توافق انجام شده کشورمان با کشورهای گروه ۱+۴ قرار شد مذاکرات دو جانبه‌ای نیز با هر یک از این کشورها برای اشتراک دیدگاهها در باره مذاکرات لغو تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران انجام شود و در همین چارچوب به دعوت ریابکوف اولین دور این مذاکرات امروز جمعه با طرف روسی انجام شد.  

 در این دیدار دو طرف تاکید کردند: گفت و گوهای جدید تنها در صورتی موفقیت‌آمیز خواهد بود که به لغو تحریم‌ها و اجرای تمام و کمال تعهدات طرفین منجر شود.

 علی باقری با بیان اینکه  جمهوری اسلامی ایران، فدراسیون روسیه و چین، دیدگاه‌های نزدیکی در خصوص مسائل منطقه‌ای، بین‌المللی و به ویژه برجام دارند ، افزود: لازم است دیگر اعضای اروپایی چهار به علاوه یک نیز به تعهدات خود پایبند باشند و برای لغو تحریم‌های غیرقانونی تلاش کنند.

 

photo_2021-10-29_19-24-00

 

 معاون سیاسی وزیر امور خارجه مذاکره با ریابکوف همتای روس خود را ثمربخش خواند

 

سخنگوی اتحادیه اروپا: نشست بروکسل به شناسایی بهترین روش برای شروع مذاکرات وین کمک کرد

سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ماحصل جلسه اخیر معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران با معاون دبیر کل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا را مفید ارزیابی کرد و افزود؛ این نشست کمک کرد تا بهترین روش برای ازسرگیری مذاکرات وین شناسایی شود.

«پیتر استانو» روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگاران در بروکسل این مطلب را بیان کرد و افزود که مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا «جوسپ بورل» به عنوان هماهنگ کننده برجام و تیمش، سرگرم رایزنی با ایران و سایر طرف‌های امضاء کننده برجام هستند تا در اسرع وقت تاریخ مشخصی را در خصوص شروع مذاکرات برای ازسرگیری اجرای برجام تعیین کنند.  

 

در آستانه ازسرگیری مذاکرات وین؛ تحریمهای جدید آمریکا علیه ۴ فرد و۲ نهاد

در آستانه از سرگیری مذاکرات وین ، وزارت خزانه داری دولت بایدن در ادامه سیاست های یکجانبه گرایانه و شکست خورده آمریکا، تحریم های جدیدی علیه چهار فرد و دو نهاد ایرانی اعمال کرد.

وزارت خزانه داری آمریکا روز جمعه به وقت محلی، نام چهار فرد و دو شرکت در شهرهای اصفهان و قم ایران و نیز یک نفتکش عمانی با پرچم لیبریا را به فهرست تحریم های دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا اضافه کرده است.

شرکت "کیمیا پارت سیوان با مسوولیت محدود" و شرکت "اوج پرداز ما دو نفر" دو نهادی هستند که به فهرست تحریم های آمریکا افزوده شده اند.

 همچنین یوسف ابوطالبی، سعید آقاجانی، عبدالله محرابی، محمد ابراهیم زرگر طهرانی چهار فردی هستند که به فهرست تحریم‌های وزارت خزانه‌داری آمریکا افزوده شده‌اند.

معاون خزانه داری آمریکا با تکرار فرافکنی ها و لفاظی های آمریکا علیه ایران بدلیل نفوذ منطقه ای ایران مدعی شده است که این افراد و نهادها به دلیل حمایت از برنامه های هواپیماهای بدون سرنشین ایران و تهدید منافع آمریکا  تحریم شده اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.