رزمایش فاتحان خیبر نیروی زمینی ارتش با حضور تیپ های زرهی و توپخانه و با پشتیبانی بالگردهای هوانیروز در منطقه عمومی شمال غرب کشور برگزار شد.

رزمایش بزرگ فاتحان خیبر نیروی زمینی ارتش در منطقه شمالغرب کشور. عکس: خبرگزاری صداوسیما

به گزارش جماران؛ رزمایش فاتحان خیبر نیروی زمینی ارتش با حضور تیپ های ۲۱۶ زرهی، ۳۱۶ زرهی، تیپ ۲۵، گروه ۱۱ توپخانه، گروه پهپاد ، جنگال، گروه ۴۳۳ مهندسی رزمی و با پشتیبانی بالگردهای هوانیروز در منطقه عمومی شمال غرب کشور آغاز شد.

 

 رونمایی از دو سلاح ضد زره در رزمایش «فاتحان خیبر»

 فرمانده نیروی زمینی ارتش: رزمایش فاتحان خیبر باهدف آزمایش جدیدترین سلاح‌ها، تجهیزات و ارزیابی آمادگی رزمی نیروهای مسلح تا ساعتی دیگر برگزار می‌شود.

 حضور پیدا و پنهان عناصری از رژیم صهیونیستی و احتمال وجود تعداد قابل ملاحظه‌ای از تروریست‌های داعش در کشورهای منطقه بر اهمیت این رزمایش می‌افزاید.

 در رزمایش امروز پهپادهای نقطه‌زن با برد بلند؛ سامانه‌های جنگالی و دو سلاح ضد زره رونمایی و تست می‌شود.

 

 

حجم ویدیو: 6.26M | مدت زمان ویدیو: 00:02:48
  • جانشین فرمانده هوانیروز: هوانیروز ارتش در بهترین شرایط آمادگی قرار دارد

    جانشین فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: این مجموعه در حال حاضر در بهترین سطح آمادگی دفاعی و رزمی قرار دارد.

    امیر سرتیپ دوم خلبان قاسم خاموشی روز شنبه در گفت و گویی در حاشیه برگزاری دومین روز رزمایش فاتحان خیبر در منطقه شمال غرب کشور، افزود: هوا نیروز ارتش سرافراز جمهوری اسلامی ایران امروز به مراتب قوی‌تر از دوران هشت سال دفاع مقدس برای دفاع از کیان ملت ایران در آمادگی به سر می‌برد.

    وی اظهار کرد: هوانیروز ارتش در همه رزمایش‌های ارتش با موفقیت ایفای نقش کرده است و امروز نیز بسیار پرتوان‌تر از سال های گذشته برای دفاع از کیان ملت ایران در آمادگی به سر می‌برد و به هیچ یک از دشمنان ایران اسلامی اجازه کوچکترین نگاه چپ به خاک مام مهیمن را نخواهد داد.

    امیر خاموشی با اشاره به نقش آفرینی ویژه هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران در رزمایش فاتحان خیبر، یادآور شد: در این رزمایش مهم پشتیبانی هوایی از یگان‌های عمل کننده بر عهده هوانیروز است و در این رابطه تاکنون عملکرید موفق داشته ایم.

    وی ادامه داد: پایگاه‌های هوانیروز تبریز و کرمانشاه پشتیبانی یگان‌های عمل کننده زمینی در رزمایش مزبور را انجام می دهند و هم در هلی برن نفرات و هم اصابت دقیق هدف‌ها بسیار خوب ظاهر شده اند./ ایرنا

  • اعزام تجهیزات و تسلیحات به منطقه رزمایش نیروی زمینی ارتش در منطقه پلدشت-جلفا

     

  • یک مقام نظامی: حضور صهیونیست‌ها در مرزهای مشترک قابل تحمل نیست/ کمتر از ۴۸ ساعت نیروها و تجهیزات به منطقه رزمایش فاتحان خیبر منتقل شد

    امیر علی حاجیلو، فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال‌غرب ارتش جمهوری اسلامی ایران: ما نمی‌توانیم حضور عناصر خارجی و صهیونیست در مرزهای مشترک خود با همسایگانمان را تحمل کنیم.

    کشورهای دوست بدانند که هیچ اختلاف‌نظری بین کشورهای اسلامی و ملت‌های منطقه وجود ندارد و آن کسی که دنبال اختلاف‌افکنی و سوءاستفاده از این اختلاف می‌باشد، رژیم غاصب صهیونیستی است.

    ما رژیم صهیونیستی را همچون گروهک‌های معاند می‌دانیم که حیات خود را در ایجاد ناامنی تصور می‌کنند./ایرنا

    امیر سرتیپ حاجیلو گفت: ظرف مدت کمتر از ۴۸ ساعت توانستیم نیروها و تجهیزات را از شمالغرب کشور به منطقه رزمایش فاتحان خیبر منتقل کرده و رزمایش را با موفقیت اجرا کنیم./ ایسنا

     

  • ورود نیروهای واکنش سریع در رزمایش فاتحان خیبر/ اجرای آتش توپخانه و هوانیروز و نیروهای زرهی

     

     

  • تصاویری از رزمایش فاتحان خیبر نیروی زمینی ارتش

     

     

    photo_2021-10-01_11-28-19

     

    photo_2021-10-01_11-28-16

     

    photo_2021-10-01_11-28-17

     

    photo_2021-10-01_11-28-15

     

    photo_2021-10-01_11-28-14

  • فرمانده نیروی زمینی ارتش: فعاليت صهيونيست ها در نزديكى مرز در رصد ماست

    امير سرتيپ كيومرث حيدرى - فرمانده نیروی زمینی ارتش 

    ما  در منطقه عنصر ناخوانده و برهم زننده امنیت داریم که از جای دیگر آمده و آن، رژیم نامشروع صهیونیستی است.

    از موقعی که این رژیم آمده، حساسیت ما به این مرز افزایش یافته و فعالیت آنها در اینجا به طور کامل در رصد ماست.

    انجام این رزمایش‌ها با هدف ارتقای آمادگی است، همانطور که چندین رزمایش اجرا شده در کشور همسایه ما با اهداف خاص خودشان در حال انجام است، چهار تا پنج رزمایش طی ماه گذشته در شمال مرزهای جمهوری اسلامی ایران و همین الان یک رزمایش هم کشور همسایه ما در جوار مرزهای ما در ترکیه در حال اجرا است و این روند ادامه دارد.

    هنوز برای جمهوری اسلامی ایران خروج نیروهای تروریستی که از سوریه به این منطقه آمده‌اند محرز نشده و جمهوری اسلامی ایران از این بابت حساس است.

    جمهوری اسلامی ایران کاملا نسبت به تغییرات مرزهای رسمی کشورها در این منطقه حساس است و آن را قابل قبول نمی‌داند.

    رزمایش‌های ما به تنهایی انجام می‌شود و انتظار داریم بیانات مسوولان کشورها در این رابطه از روی صدق باشد.

    تردد کامیون‌ها از خاک آذربایجان به جمهوری اسلامی ایران و از آنجا به ترکیه یا به نخجوان و یا از جمهوری اسلامی ایران به آذربایجان و ارمنستان باید در امنیت و آرامش کامل صورت بگیرد .

    انتظار می‌رود کشورها در این رابطه به مسوولیت  خودشان که احترام به امنیت و مسیرهای اقتصادی و انتقال انرژی است توجه کنند و از بازی‌های رسانه‌ای خود را دور کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.