لاوروف وزیر خارجه روسیه و بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل، دیدار و درباره توافق هسته‌ای ایران، وضعیت افغانستان و موضوع اوکراین گفت‌وگو کردند.

به گزارش جماران؛ وزیر خارجه روسیه و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک، درباره ایران گفت‌وگو کردند.

«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه و «جوسپ بوررل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک، درباره ایران گفت‌وگو کردند.

رایزنی درباره تحولات افغانستان، اوکراین، مناقشات خاورمیانه و دورنمای روابط روسیه و اتحادیه اروپا از دیگر محورهای این دیدار بود.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پیش از این با «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا نیز درباره مسائل مختلفی از جمله ایران، افغانستان و پیمان «آکوس» گفت‌وگو کرده بود.

بوررل در این دیدار با بیان این‌که برجام همچنان یک ابزار مهم برای منع اشاعه جهانی، صلح در منطقه و امنیت بین‌المللی است، بر لزوم ازسرگیری گفت‌وگوهای وین در سریع‌ترین زمان ممکن تاکید کرد.

وی بدون اشاره به بدعهدی‌های آمریکا و انفعال طرف‌ اروپایی گفت که زمان برای بازگشت به اجرای برجام، نامحدود نیست.

این مقام اروپایی همچنین با اشاره به تحولات اخیر افغانستان، گفت که اروپا نگران وضعیت امنیتی و اقتصادی این کشور است و به مردم آن متعهد خواهد بود.

این در حالی است که نحوه خروج بسیاری از متحدان اروپایی آمریکا از افغانستان، مورد انتقاد شدید قرار گرفته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.