نماینده سازمان ملل در امور افغانستان با اشاره به سقوط ارتش و نیروهای امنیت ملی افغانستان گفت: ادعاهای معتبری مبنی بر قتل پرسنل نیروهای امنیت ملی افغانستان و بازداشت مقاماتی که در دولت‌های قبلی کار می‌کردند، وجود دارد.

به گزارش جماران؛ نماینده سازمان ملل در امور افغانستان پنجشنبه شب اعلام کرد، طالبان برغم وعده‌های عفو عمومی از زمان پیروزی خود قتل‌های تلافی جویانه انجام داده‌اند.

دبورا لیونز نماینده سازمان ملل در امور افغانستان به شورای امنیت گفت: برغم اظهارات فراوان طالبان برای اعطای عفو عمومی ما همچنان نگران پرسنل نیروهای امنیت ملی افغانستان و کسانی که به عنوان کارمند دولت کار کرده‌اند هستیم.

لیونز با اشاره به سقوط ارتش و نیروهای امنیت ملی افغانستان گفت: ادعاهای معتبری مبنی بر قتل پرسنل نیروهای امنیت ملی افغانستان و بازداشت مقاماتی که در دولت‌های قبلی کار می‌کردند، وجود دارد.

ادعاهای نماینده سازمان ملل در حالی بیان می‌شود که محمد نعیم سخنگوی دفتر سیاسی طالبان پیش از این تأکید کرده بود که این گروه از تجربه‌های گذشته درس گرفته است.

نعیم در گفت‌وگو با «الشرق الاوسط» افزود که جنبش طالبان پیام‌های اطمینان بخشی به داخل افغانستان، کشورهای منطقه و جامعه بین‌المللی ارسال و تأکید کرد که این کشور سکویی برای هرگونه عملیات تهدید کننده امنیت کشورهای دیگر نخواهد بود.

وی گفت، ما همچنین در داخل افغانستان برای کسانی که دهه‌ها با ما جنگیدند و کسانی که با دشمنان ما متحد شدند، عفو عمومی صادر کردیم، این کار را از موضع قدرت و توانمندی انجام دادیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1524300
  • منبع: ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.