سفیر کره شمالی در تهران گفت: واقعیت نشان می‌دهد که «تعامل دیپلماتیک» و «گفت‌وگوی بدون شرط و شروط» که دولت کنونی آمریکا آن را مطرح می‌کند، تنها نقابی ریاکارانه است برای پوشاندن ماهیت تهاجمی این کشور و انگیزه اصلی‌اش که چیزی جز سرکوب کره‌شمالی نیست.

به گزارش جماران؛ ​سفیر کره شمالی در تهران گفت که ایالات متحده با قاطعیت رزمایش نظامی تجاوزگرایانه‌اش را در چنین زمان حساسی پیش می‌برد؛ زمانی که ناظران بین‌المللی بر تحولات در شبه‌جزیره کره متمرکز شده‌اند.

چنین به نظر می‌رسد که وضعیت در شبه‌جزیره کره شاهد نوعی سکون و آرامش پیش از طوفان است. این امر البته همراه با اظهارنظرهای گاه و بی‌گاه از سوی مقام‌های کشورهای درگیر درباره لزوم پیشبرد مذاکرات صلح است، اما وضعیت فعلی نشان از آن دارد که این صلح لااقل به این زودی‌ها بنا نیست حاصل شود. این در حالی است که آمریکا و کره‌جنوبی طی روزهای اخیر دور جدید رزمایش‌های نظامی مشترک خود را آغاز کرده‌اند؛ رزمایش‌هایی که پیونگ‌یانگ آن را تهدیدی برای امنیت خود و ثبات در شبه‌جزیره کره می‌داند. در این رابطه گفت‌وگویی با سفیر کره شمالی در تهران صورت گرفت که مشروح آن به شرح زیر است: 

 

برآورد شما از رزمایش نظامی مشترک اخیر کره‌جنوبی و آمریکا چیست؟

ارتش‌های آمریکا و کره‌‌جنوبی به‌رغم هشدارهای مکرر ما، دست به برگزاری رزمایش مشترکی زده‌اند که وضعیت ناپایدار در شبه‌جزیره کره و شمال شرقی را بدتر می‌کند.

رزمایش‌های نظامی مشترک، واضح‌ترین نمود از سیاست خصمانه آمریکا در قبال کره‌شمالی است که هدف از آن سرکوب کشور ما با زور است و این اقدام، علمی نامطلوب و خودویرانگر است که بهایی سنگین خواهد داشت، چراکه این امنیت مردم ماست که در اینجا در معرض تهدید قرار دارد. این اقدام همچنین اوضاع در شبه‌جزیره کره را بیش از گذشته در معرض تهدید قرار می‌دهد.

تمرینات نظامی، حال مقیاس یا وضعیت‌شان هرچه که باشد، ماهیتی تهاجمی دارند، چراکه تمرین جنگی و مقدماتی برای جنگ هسته‌ای در راستای به دست آوردن بیشتر آمادگی در زمینه عملی کردن برنامه‌ای عملیاتی و حمله پیشگیرانه علیه ما به‌عنوان هدف اصلی هستند.

 

55as

 

این رزمایش چه تاثیری بر موقعیت متزلزل شبه‌جزیره کره می‌گذارد؟

ایالات متحده با قاطعیت رزمایش نظامی تجاوزگرایانه‌اش را در چنین زمان حساسی پیش می‌برد؛ زمانی که ناظران بین‌المللی بر تحولات در شبه‌جزیره کره متمرکز شده‌اند. آمریکا در واقع معمار اصلی از میان بردن صلح و ثبات در منطقه است.

تا زمانی که نیروهای آمریکایی در کره جنوبی باقی بمانند، علت اصلی تشدید دوره‌ای وخامت اوضاع در شبه‌جزیره کره هرگز از میان نمی‌رود.

برای برقراری صلح در شبه‌جزیره کره، ضروری است که ایالات متحده، نیروها و تجهیزات نظامی خود در کره‌جنوبی را از این کشور خارج کند.

کره‌شمالی چه واکنشی به اقدام‌های تحریک‌آمیز آمریکا و کره‌جنوبی نشان خواهد داد؟

رزمایش‌های خطرناک جنگی که توسط آمریکا و کره‌جنوبی پیش می‌رود، مطمئنا آن‌ها را با تهدید امنیتی جدی‌تری مواجه می‌کند.

واقعیت ثابت می‌کند که نه کلمات، بلکه تنها بازدارندگی اساسی است که می‌تواند امنیت و صلح را در شبه‌جزیره کره تضمین کند و زمانی که تصمیم گرفتیم که به طور پیوسته توانایی‌های دفاع ملی خود را تقویت کنیم، کاملا برحق بودیم.

دولت کره‌شمالی و حزب حاکم بر آن پیشتر تصریح کردند که ما بر اساس اصل قدرت در مقابل قدرت و حسن‌نیت در برابر حسن‌نیت با آمریکا مقابله خواهیم کرد. ما هیچ‌گاه به تهدیدها علیه خود بی‌اعتنا نبوده‌ایم زیرا سیاست آمریکا در قبال کره‌شمالی بدون تغییر باقی مانده است.

ما تأکید بیشتری بر افزایش بازدارندگی و توانایی مطلق برای مقابله با تهدیدهای فزاینده نظامی آمریکا خواهیم گذاشت، یعنی قدرت دفاع ملی و قابلیت‌های حمله پیشگیرانه قدرتمند برای مقابله سریع با هرگونه اقدام نظامی علیه ما.

دولت فعلی آمریکا از «تعامل دیپلماتیک» با کره شمالی حرف می‌زند. آیا رزمایش نظامی فعلی نشان می‌دهد که ایالات متحده نمی‌خواهد با کره‌شمالی به صورت مسالمت‌آمیز ارتباط برقرار کند؟

واقعیت نشان می‌دهد که «تعامل دیپلماتیک» و «گفت‌وگوی بدون شرط و شروط» که دولت کنونی آمریکا آن را مطرح می‌کند، تنها نقابی ریاکارانه است برای پوشاندن ماهیت تهاجمی این کشور و انگیزه اصلی‌اش که چیزی جز سرکوب کره‌شمالی نیست.

از محتوای رزمایش‌های نظامی مشترک میان آمریکا و کره‌جنوبی به‌راحتی می‌توان فهمید که هدف از آن‌ها ایجاد حمله پیشگیرانه و تجاوز به کشورمان است.

حال ایالات متحده تمرینات نظامی خود را «دفاعی» توصیف می‌کند، اما این چیزی نیست جز سفسطه‌ای احمقانه.

رفتارهای اخیر ایالات متحده نشان می‌دهد که این کشور اقدام‌های نظامی خصمانه با کشورهای منطقه آسیا و اقیانوسیه را تشدید می‌کند. انتقاد افکار عمومی از رزمایش نظامی مشترک آمریکا نیز رو به افزایش دارد.

ما در آینده نیز همبستگی خود را با کشورهای مستقلی که با آمریکا ضدیت دارند، افزایش خواهیم داد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.