ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه روز جمعه در نشست خبری مشترک با آنگلا مرکل صدراعظم آلمان اعلام کرد که در دیدار امروز وی با آنگلا مرکل، طرفین درباره آینده توافق هسته‌ای موسوم به برجام نیز صحبت کرده‌اند.

به گزارش جماران؛ ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه، گفت: امیدواریم دولت جدید ایران در راستای اجرای برجام تلاش خود را به کار گیرد.

رییس جمهوری روسیه پس از در دیدار با آنگلا مرکل صدراعظم آلمان گفت: یکی از موضوعات دارای اولویت در مذاکرات با مرکل افغانستان بود.

پوتین گفت: درباره وضعیت افغانستان؛ تحمیل ارزش‌های خارجی باید متوقف و دموکراسی در کشورها ایجاد شود.

وی افزود: طالبان پایان اقدامات نظامی را اعلام و رعایت حقوق شهروندان و خارجی‌ها را تضمین کرده است، امیدواریم این اظهارات محقق شود.

پوتین گفت: تهدیدات تروریستی در سوریه همچنان ادامه دارد، اگر چه در بخش بزرگی از کشور آتش بس برقرار است./ ایرنا

 

1119021_828

 

پوتین: در دیدار با مرکل، او را در جریان تماس تلفنی اخیر خود با رئیسی قرار دادم

رئیس‌جمهور روسیه اعلام کرد که در دیدار امروزش با صدراعظم آلمان، دو طرف ابراز امیدواری کرده‌اند که با تشکیل دولت جدید در ایران، تلاش‌های جدی برای حفظ برجام ادامه پیدا کند.

به گزارش ریانووستی، ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه روز جمعه در نشست خبری مشترک با آنگلا مرکل صدراعظم آلمان اعلام کرد که در دیدار امروز وی با آنگلا مرکل، طرفین درباره آینده توافق هسته‌ای موسوم به برجام نیز صحبت کرده‌اند.

پوتین در این خصوص گفت: «وقتی درباره شرایط پیرامون توافق هسته‌ای ایران گفتگو می‌کردیم، من و صدراعظم [مرکل] ابراز امیدواری کردیم که پس از تشکیل دولت جدید در ایران، تلاش‌های جدی برای حفظ برجام ادامه پیدا کند.»

رئیس‌جمهور روسیه همچنین اعلام کرد که در دیدار امروز خود با آنگلا مرکل، وی را در جریان تماس تلفنی اخیر خود با رئیس‌جمهور جدید ایران [رئیسی] قرار داده است./ تسنیم

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.