بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت پیشنهادی دولت رئیسی گفت: ما برای اجرای واکسیناسیون کامل ۱۶۰ میلیون دوز واکسن نیاز داریم که از این مقدار حداکثر ۲۰ میلیون دوز را تولید داخلی ما می‌تواند تامین کند؛ در نتیجه شکی در لزوم واردات واکسن نیست.

به گزارش جماران؛ وزیر پیشنهادی بهداشت و درمان، گفت: ما برای اجرای واکسیناسیون کامل ۱۶۰ میلیون دوز واکسن نیاز داریم که از این مقدار حداکثر ۲۰ میلیون دوز را تولید داخلی ما می‌تواند تامین کند؛ در نتیجه شکی در لزوم واردات واکسن نیست.

بهرام عین‌اللهی وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عصر امروز در جمع اعضای فراکسیون راهبردی طی سخنانی ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام عزاداری اباعبدالله الحسین علیه السلام، درخصوص اولویت‌های وزارت بهداشت از دیدگاه خود، گفت: مشکلات حوزه بهداشت و درمان زیاد است و حل کردن همه آن‌ها در یک زمان ممکن نیست در نتیجه باید اولویت‌بندی کنیم و برنامه‌ریزی زمان‌بندی شده در سه بازه بلندمدت، کوتاه‌مدت و میان‌مدت در نظر بگیریم.

وی افزود: همه ما اکنون کرونا را مساله دارای اولویت می‌دانیم، در قضیه کووید۱۹ شرایط کشور بسیار بد و نگران.کننده است و باید اولویت اول ما باشد. مدیریت مسأله کرونا هم فقط دو راه حل دارد؛ نخست قرنطینه‌ و دوم واکسیناسیون.

 عین‌اللهی در ادامه درخصوص قرنطینه بیان کرد: اجرای قرنطینه یک طیف است که درصد‌های مختلفی از اجرا دارد. ما باید براساس شرایط اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور آن را اجرا کنیم. مثلاً چین از همان ابتدا قرنطینه صد در صد اجرایی کرد. متاسفانه اکنون کرونا برای مردم مقداری عادی شده و کامل رعایت نمی‌کنند و ما باید تصمیم بگیریم که قرنطینه را بین ۱۰ تا ۱۰۰ درصد در نظر بگیریم. برای این موضوع چند راهکار وجود دارد که یکی از آن‌ها مثلاً برخورد نظامی است که خب اعتراض و ناراحتی مردم را در پی خواهد داشت. از سوی دیگر راهکار جریمه هم نشان داده که کافی و اثرگذار نیست و مردم جریمه را جزو هزینه سفر حساب می‌کنند لذا یک راه پیشنهادی قرنطینه در ورودی شهرها است.

 

fb176b78-3c7d-4f54-9314-9b212f39ad34

 

وزیر پیشنهادی بهداشت درمان و آموزش پزشکی با اشاره به مسأله واکسن به عنوان دومین راهکار مقابله با کرونا، اظهار داشت: در بحث واکسن اکنون در دنیا ثابت شده است که هر نوع واکسنی به دست رسید بزنیم. اگرچه واکسیناسیون ایمنی صد در صد ندارد اما تاثیر چشمگیری در کاهش ابتلا و فوتی دارد؛ بنابراین در این هیچ شکی وجود ندارد که باید واکسیناسیون انجام شود.

وی افزود: ما برای اجرای واکسیناسیون کامل ۱۶۰ میلیون دوز نیاز واکسن نیاز داریم که از این مقدار حداکثر ۲۰ میلیون دوز را تولید داخلی ما می‌تواند تامین کند؛ در نتیجه شکی در لزوم واردات واکسن نیست.

وی ادامه داد: اکنون انعقاد یک قرار داد برای واردات ۳۰ میلیون دوز از چین در حال انجام است و ۲۰ میلیون دوز هم برکت تامین می‌کند. همچنین برخی محدودیت هایی که در تهیه واکسن وجود داشته باید برطرف شود. نهادها و مجموعه ها که می‌توانند وارد کنند و جمعیت زیادی تحت پوشش دارند، بتوانند وارد کنند.

عین‌اللهی در ادامه ابراز داشت: اگر واکسیناسیون به تعداد زیاد و قابل قبول صورت گیرد، در آن شرایط کارت واکسن ارزش پیدا می‌کند؛ مثلاً در حوزه سفرها یا در خیلی موارد کارت واکسن می‌تواند کمک کند و الزامی شود تا بتوانیم کسانی که احتمالا از واکسن فراری هستند را هم تحت پوشش واکسن قرار دهیم.

در ادامه نمایندگان حاضر در جلسه یک به یک به طرح دغدغه ها، موضوعات و پیشنهادات مدنظر خود پرداختند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.