طالبان حمله به ولایت فراه، در نزدیکی مرز ایران را آغاز کرده است. هم اکنون درگیری‌ها میان طالبان و نیروهای امنیتی در نواحی مختلف شهر فراه ادامه دارد.

به گزارش جماران؛ طالبان حمله به ولایت فراه، در نزدیکی مرز ایران را آغاز کرده است. هم اکنون درگیری‌ها میان طالبان و نیروهای امنیتی در نواحی مختلف شهر فراه ادامه دارد.

ولایت فراه که در غرب افغانستان واقع شده و هم مرز با ایران است، در ماه‌های گذشته صحنه درگیری طالبان با نیروهای امنیتی افغانستان بوده است (طلوع‌نیوز).

روز گذشته نیز عضو شورای استانی سمنگان در شمال افغانستان اعلام کرد که شهر ایبک مرکز این استان به عنوان ششمین مرکز استان‌های افغانستان هدف حمله قرار گرفت و به دست طالبان سقوط کرد.

محمد آصف عظیمی عضو سابق مجلس سنا و فرمانده حزب جمعیت اسلامی افغانستان امروز با نیروهای تحت امر خود به طالبان پیوست. پس از این اقدام، طالبان حملات خود را بر شهر ایبک آغاز و بعد از ظهر امروز آن را تصرف کردند.

پیش از این شهرهای زرنج در نیمروز، شبرغان در جوزجان، تالقان در تخار، قندوز و سرپل نیز به دست گروه طالبان افتاده بود. اکنون روند سقوط مراکز استان‌های افغانستان به دست افراد طالبان سرعت گرفته است./ایرنا

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.