سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله تاکید کرد: ایران آن‎قدر قدرت دارد که نیازی به ما ندارد. ایران هرکاری بخواهد به تنهایی و به صورت شفاف انجام می‎دهد. صهیونیست‌ها بدانند هر نقطه‌ای از لبنان، حتی سرزمین‌های خالی از سکنه را بزنند، جواب می‌دهیم.

به گزارش جماران؛ به نقل از فارس، دبیر کل جنبش حزب الله لبنان شامگاه امروز شنبه به مناسبت سالگرد جنگ 33 روزه، سخنرانی کرد و گفت که این جنگ باعث تحمیل معادله بازدارندگی در برابر دشمن صهیونیستی شد.

سید حسن نصرالله دبیر کل جنبش حزب الله لبنان شامگاه امروز شنبه به مناسبت سالگرد جنگ ۳۳ روزه، به بررسی ابعاد این جنگ پرداخت.

نصرالله در آغاز سخنرانی خود به حمله افراد مسلح به غیر نظامیان به «خلده» پرداخت و شهادت «علی الشبلی» یکی از نیروهای این جنبش را تسلیت گفت.

وی با بیان اینکه محور مقاومت، «ابو جهاد احمد جبریل» دبیرکل جبهه خلق برای آزادی فلسطین را از دست داده است، مستقیما وارد جنگ ۳۳ روزه شد و تأکید کرد، این جنگ دستاوردهای بسیاری به همراه داشته و مهمترین مسئله‌ای که بر عهده همه است، حفظ دستاوردهای این جنگ است.

دبیر کل حزب الله با اشاره به اینکه این جنگ باعث شد که جنگهای بیشتری علیه رژیم صهیونیستی صورت گیرد و آخرین نمونه آن، شمشیر قدس است، تصریح کرد، یکی از مهمترین دستاوردهای این جنگ، تحقق امنیت برای لبنان بوده است.

مهمترین دستاورد جنگ ۳۳ روزه، تحمیل معادله بازدارندگی است

نصرالله با تأکید بر اینکه طی ۱۵ سال گذشته، هیچ حمله هوایی به لبنان، به هدف نخورده است، گفت که مهمترین دستاورد این جنگ، برقراری معادله بازدارندگی است که هدف از آن، حمایت از لبنان است.

وی با بیان اینکه پیش از این جنگ و طی چند دهه، لبنان جولانگاه نیروی هوایی رژیم صهیونیستی بوده است، خاطر نشان کرد، هیچ چیزی باعث نمی‌شد که صهیونیستها دست از این حملات بردارند، ولی «چیزی که باعث شد در حال حاضر به لبنان حمله نکنند، ترس این رژیم از درگیری گسترده با مقاومت [لبنان] است.

دبیر کل حزب الله با اشاره به اینکه امروز دشمن صهیونیستی نسبت به موجودیت خود، بیش از هر زمان دیگری نگران است، خاطر نشان کرد، این دشمن که تحت حمایت ابرقدرتها و کشورهای منطقه قرار دارد، از پیامدهای جنگ با مقاومت لبنان و تأثیر آن بر جبهه داخلی خود هراس دارد.

هراس صهیونیستها از سلاح مقاومت

نصرالله با تأکید بر اینکه ترس دشمن صهیونیستی از نتایج جنگ باعث شده است که جرأت تجاوز به لبنان را نداشته باشد، تصریح کرد، دشمن صهیونیستی از سال ۲۰۰۶ تا به امروز نگران سلاح حزب الله بوده است و برخی از طرفها در لبنان –دانسته یا نادانسته- در راستای خلع سلاح مقاومت، به این دشمن کمک می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه صهیونیستها از رهگذر حملات خود به سوریه نتوانستند به اهداف خود برسند و از قدرتمند شدن حزب الله جلوگیری کنند، گفت که توانمندی موشکی مقاومت، بسیار افزایش یافته و دقیق شده است.

وقتی اسرائیل تجاوز کند، پاسخ خواهد گرفت

دبیر کل حزب الله با اشاره به حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان که طی 15 سال گذشته سابقه نداشته است، ادامه داد: «پنجشنبه موشک‌هایی ناشناس شلیک شد... ما موضوع را رها کردیم تا ارتش به آن رسیدگی کند... اما در نیمه شب به نقاطی در جنوب حمله شد... دشمن اسرائیلی بیانیه داد که منطقه‌ای غیرمسکونی را زده و گمان می‌کرد که این موضوع همینطور تمام می‌شود... وقتی تجاوزی می‌شود نیازمند پاسخ است».

نصرالله با بیان اینکه «اتفاق پنجشنبه از حیث زمانی مهم بود که باید پاسخی سریع داده می‌شد. اگر پاسخ با تأخیر داده می‌شد ارزشش را از دست می‌داد»، خاطر نشان کرد: «چون حمله دشمن به زمین خالی و باز بود، پاسخ ما به منطقه مشابه بود... ما منطقه‌ای باز در منطقه مزارع شبعا را انتخاب کردیم تا پاسخ را درجه بندی کنیم و اگر لازم بود آن را ارتقاء دهیم... زمان پاسخ را ساعات روز انتخاب کردیم تا سبب رعب و وحشت نشویم برعکس دشمن که نیمه شب حمله کرد تا در مردم رعب ایجاد کند».

وی با تأکید بر اینکه حزب الله پس از این حمله، در بیانیه‌ای مسئولیت را خود بر عهده گرفت، خاطر نشان کرد: «بیانیه ما و حمله ما هر دو مکمل هم بود. پاسخ ما در روز روشن و با پیام روشن بود؛ منطقه‌ای باز و غیرمسکونی را زدید، منطقه‌ای باز و غیرمسکونی را زدیم.. برخی رسانه‌های اسرائیلی تحلیل کردند که حزب‌الله می‌خواهد معادله جدیدی ایجاد کند، خیر. همان معادله است و ما آن را تثبیت کردیم. به دشمن می‌گوییم، هر حمله هوایی نیروی هوایی ارتش دشمن حتما مناسب و متناسب پاسخ داده می‌شود».

دبیر کل حزب با اشاره به اینکه هدف این جنبش از حمله به فلسطین اشغالی، تثبیت قواعد درگیری بوده است، تصریح کرد: «دستاوردهای مقاومت اسلامی در جنگ ۳۳ روزه را از بین نخواهیم برد؛ زیرا این مسئله باعث خواهد شد که دشمن، لبنان و مردم لبنان را  هدف خود قرار دهد».

جنگ با لبنان، بزرگترین حماقت اسرائیل خواهد بود

نصرالله ضمن تهدید رژیم صهیونیستی به اینکه پاسخ به حملات هوایی این رژیم می‌تواند از هر نقطه‌ای صورت بگیرد، گفت که «این پاسخ می‌تواند از جولان [اشغالی] باشد... ولی ما به دنبال جنگ با دشمن اسرائیلی نیستیم... و به سمت آن حرکت نمی‌کنیم، ولی برای آن آماده هستیم و در آن پیروز خواهیم شد. بزگترین حماقتی که دشمن می‌تواند انجام دهد، این است که تصمیم بگیرد با لبنان وارد جنگ شود».

وی با بیان اینکه مقاومت در سال ۲۰۰۶، دشمن صهیونیست را مجبور به عقب‌نشینی کرد و در سال ۲۰۰۶ در برابر آن به پیروزی رسید، درباره مخالفان داخلی پاسخ حزب الله به صهیونیستها تأکید کرد: «نمی‌خواهم به مدعیان حاکمیت لبنان که پس از پاسخ مقاومت، ظاهرا گریه کردند، پاسخ دهم. این یک مجادله بی‌فایده است».

پرونده انتقام دو شهید حزب‌الله هنوز باز است

دبیر کل حزب الله در بخش دیگر سخنرانی خود به شهادت دو نفر از نیروهای این جنبش اشاره کرد و گفت: «حساب دو شهید ما هنوز باز است؛ در بیانیه عملیات پنجشنبه به نام این دو اشاره کردیم که یادآوری کنیم پرونده باز است... این بار تصمیم گرفتیم که منطقه‌ای باز در مزارع شبعا [خاک اشغالی لبنان] را بزنیم شاید در مورد بعدی تصمیم گرفتیم شمال فلسطین اشغالی مثلا منطقه‌ای باز در الجلیل را بزنیم».

وی با بیان اینکه «دوست داشتم خودم نزد آن رزمندگانی که شلیک کردند می‌رفتم، دست و پیشانی‌شان را می‌بوسیدم و عرق را از پیشانی‌شان پاک می‌کردم»، در واکنش به اقدام ارتش در بازداشت چهار نفر از نیروهای حزب‌الله بعد از عملیات، خاطر نشان کرد: «کسانی که به گروهی از عناصر مقاومت تعدّی کردند، انگار در دنیای دیگری هستند... اهالی روستای شویا بودند که به عناصر مقاومت کمک کردند... کسانی که به برادران ما تعدی کردند، تجهیزات را دزدیدند، ضرب و جرح کردند و به قتل آنان تحریک کردند باید بازجویی شوند».

عربستان و آمریکا هزینه اتهام‌زنی به مقاومت در انفجار بیروت را پرداخت کردند

نصرالله در بخش دیگر سخنرانی خود به مسئله انفجار بیروت پرداخت و تصریح کرد: «از همان لحظه نخست انفجار بندر بیروت، رسانه‌های عربی و داخلی شناخته شده، به حزب الله و مقاومت اتهام زدند که عامل این حادثه (انفجار) است...اما چند روز بعد، مشخص شد که هر چه درباره موشکها و مهمات مقاومت در بندر گفته شده بود، هیچ اساسی نداشت و هیچ کس نیز عذرخواهی نکرد».

وی با بیان اینکه هیچ کس نتوانسته است، دلیلی ارائه کند که نشان دهد حزب الله در انفجار بندر دست داشته است، خاطر نشان کرد: «مستقیما، پس از انفجار بیروت، بهره‌برداری سیاسی شد که هزینه آن از آمریکا و عربستان دریافت شده بود... آنان حزب الله را متهم کردند که حزب الله هیچ انباری ندارد و به همین دلیل، مهمات خود را در بندر انبار کرد و منجر به انفجار شد».

دبیر کل حزب الله با اشاره به اینکه در تحقیقات این نتیجه حاصل شده است که هیچ سلاح یا مهماتی در بندر وجود نداشته است، تصریح کرد: «کسانی که به نیترات (ماده انفجاری که در بندر بیروت یافت شده است) احتیاج داشتند، افراد مسلح لبنان و سوریه بودند و کسانی که آن را به بندر آوردند، طرفهای لبنانی بودند که در حاکمیت و سرویسهای امنیتی حضور دارند».

نصرالله ضمن طرح این پرسش که چرا دستگاه قضاء لبنان، نتایج تحقیقات مربوط به انفجار بندر را اعلام نمی‌کند، خاطر نشان کرد: «حزب الله ترسی از تحقیقات ندارد؛ زیرا دستگاه قضا آن را متهم نکرده است... ترس حزب الله، از بین بردن حقیقت است... ما خواستار اعلام نتایج فنی تحقیقات هستیم... ولی تحقیقات قضایی در انفجار بندر، سیاسی شده است».

عاملان کشتار خلده باید به دستگاه قضا تحویل داده شوند

وی درباره حمله به غیر نظامیان در خلده هم تأکید کرد: «پس از کشتار خلده، صبر کردیم، مردم را کنترل کردیم و نپذیرفتیم که وارد جنگ داخلی شویم... همه عاملان این کشتار باید در اسرع وقت، بازداشت و تحویل دستگاه قضا شوند... ولی باید راهکار کلیدی برای حل مسئله حمله به مردم و بستن راه منتهی به جنوب پیدا کرد».

حجم ویدیو: 5.89M | مدت زمان ویدیو: 00:02:31
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.