صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی، ایران را پیشتاز «یون درمانی» در غرب آسیا دانست و افزود: یون درمانی ، آخرین شیوه برای درمان انواع سرطان است و مرکز ”یون درمانی در حال ساخت در استان البرز ، ششمین نوع از این مراکز در دنیاست

به گزارش جماران؛ با راه اندازی نخستین مرکز ملی یون درمانی غرب آسیا در ایران امکان درمان قطعی انواع سرطان تا سال آینده فراهم می‌شود. فقط شش کشور دارای این فناوری هستند.

کار طراحی این مرکز با هدف درمان قطعی برخی از سرطان ها با استفاده از پرتودهی با سیستم سینکروتورون از سال 1395 و عملیات اجرایی آن در سال 1397 آغاز شد.

روش یون درمانی یکی از مدرن ترین روش های موجود در جهان برای درمان سرطان به حساب می آید.

 

6767113_619

 

در این روش ذرات پروتون با سرعتی بیشتر از سرعت نور در جهت تخریب بافت های سرطانی به کار گرفته می شود و مزیت آن نسبت به روش های دیگر درمان سرطان، جلوگیری از آسیب به بافت های سالم و از بین بردن دی ان ای سلول های سرطانی است .

 

 

این طرح یکی از بزرگترین طرح های ملی است که با همکاری چند کشور جهان دنبال شده است و نمونه آن تنها در 6 کشور وجود دارد و امروز با حضور دکتر علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی مرحله آزمایش تجهیزات انجام شد و تا سال آینده آماده پذیرش بیمار می شود.

 

photo_2021-07-27_21-14-07

 

 ایران به یک فناوری هسته ای دیگر دست پیدا کرد

در مراسم افتتاح «مرکز نوآوری تولید فناوری‌های وابسته به فناوری هسته‌ای» از دستگاه بومی‌ سازی‌شده گاماسل هم رونمایی شد.

گاماسل دستگاهی برای پرتودهی به فرآورده‌های خونی است که پیش از این، انحصار تولید آن در اختیار دو کشور آمریکا و کانادا بوده است.

 

 

رئیس سازمان انرژی اتمی، ایران را پیشتاز «یون درمانی» در غرب آسیا دانست 

دکتر صالحی: یون درمانی ، آخرین شیوه برای درمان انواع سرطان است و مرکز ”یون درمانی در حال ساخت در استان البرز ، ششمین نوع از این مراکز در دنیاست

 

حجم ویدیو: 4.27M | مدت زمان ویدیو: 00:02:17
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 1519021
  • منبع: خبرگزاری صداو سیما
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.