رافائل گروسی مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مدعی شده است که اعلام ادامه مذاکرات پس از تحلیف رئیس‌جمهوری جدید ایران، وضعیت را نامناسب‌تر خواهد کرد.

به گزارش جماران؛ مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مدعی شد که ایجاد وقفه زمانی در مذاکرات هسته‌ای در وین، این نهاد را در وضعیت «ناخوشایندی» قرار داده است.

«رافائل گروسی» مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مدعی شد که ایجاد وقفه زمانی در مذاکرات هسته‌ای وین، این نهاد را در وضعیت «ناخوشایندی» قرار داده است.

وی افزود: «ما هنوز پرسش‌هایی در خصوص برنامه هسته‌ای ایران داریم که باید در خصوص آن شفاف‌سازی صورت بگیرد و اکنون باید منتظر باشیم و با تیم جدیدی از ایران مذاکرات را از سر بگیریم».

گروسی در ادامه ادعاهای خود افزود که اعلام ادامه مذاکرات پس از تحلیف رئیس‌جمهوری جدید ایران، وضعیت را نامناسب‌تر خواهد کرد.

مدیرکل آژانس همچنین گفت که به اعتقاد وی ایران باید بیش از انتظار به دنبال مذاکرات باشد.

گروسی گفت ایران اعلام کرده که همچنان از اطلاعات جمع آوری شده توسط تجهیزات نظارتی آژانس نگهداری می‌کند.

گروسی گفت: ما باید راستی آزمایی انجام دهیم که تمام این مواد (اورانیوم غنی شده) در سطوح بالاتر کماکان به صورت صلح آمیز استفاده می‌شود.

وی افزود که تنها راه همکاری با آژانس است و اگر ایران این کار را انجام ندهد، خارج از چارچوب قانون است.

وی ادامه داد که حضور بازرسان آژانس در داخل ایران ادامه پیدا می‌کند اما بازدیدهای آنها محدود از سایت‌های هسته‌ای اعلام شده محدود است. وی تاکید کرد: بازرسی اساسا متوقف شده است. چندین نامه رد و بدل کردیم اما هیچ تعامل واقعی صورت نگرفته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1518024
  • منبع: خبرگزاری ها
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.