عباس سلیمی نمین چهره اصولگرا با اشاره به احتمال حضور زنان در کابینه رییسی اظهار کرد: قطعا امکان حضور یک زن در کابینه وجود دارد خانم دستجردی به عنوان وزیر، کارکرد شایسته ای داشت و مطرح شده بودند ولی ظاهرا آقای رییسی تاکید دارند، کسانی که قبلا وزیر بودند مجددا در مقام وزارت قرار نگیرند اما در غیر این صورت حتی می توان استفاده از برخی وزرای دولت آقای روحانی را محتمل دانست.

به گزارش جماران؛ به نقل از برنا، یک چهره سیاسی اصولگرا مطرح کرد: خوشبختانه تا به حال برای تصمیم گیری در مورد کابینه مقداری چراغ خاموش حرکت شده و مشخص نشده چه کسانی برای وزارتخانه ها درنظر گرفته شده و همین موجب شده مقدار زیادی از فشارها یا لابی مراکز مختلف، مصونیت ایجاد شود.

«عباس سلیمی نمین»، چهره سیاسی اصولگرا در رابطه با تذکراتی که برخی فعالان سیاسی برای چینش کابینه رییسی مطرح کرده اند، اظهار کرد: برای چینش کابینه باید چند عامل در نظر گرفته شود، یک عامل هماهنگی بین ظرفیت های مختلف است؛ بخصوص در مورد زمینه های اقتصادی باید همه اعضای کابینه با هم هماهنگ باشند و این هماهنگی به ویژه با معاون اول صورت بگیرد.

او افزود: در دولت آینده امور اقتصادی به عنوان اولویت اول دولت، در نظر گرفته شود. چه در وزارت اقتصاد و چه سایر بخش هایی که به طور مستقیم و غیر مستقیم با اقتصاد مرتبط هستند باید هم آوایی وجود داشته باشد وگرنه کار معطل می ماند و بیشترین وقت معاون اول در مسیر هماهنگی تلف می شود.

این چهره سیاسی اصولگرا تاکید کرد: باید از همه ظرفیت های کشور استفاده کنیم، همه ظرفیت ها باید قانع و همراه شوند و  بدانند که باید از یک مشی پیروی کنند، اگر اعضای کابینه با هم همراه نشوند نمی توانند از نیرویی که به عنوان ظرفیت در بخش دیگری کار می کند استفاده کنند عامل بعدی که در چینش کابینه بسیار بسیار مهم است این بوده که افراد براساس سلایق جریانات و یا منافع جریانات انتخاب نشوند.

سلیمی نمین با تاکید بر اینکه انتصابات باید چراغ خاموش صورت بگیرد، خاطر نشان کرد: خوشبختانه تا به حال برای تصمیم گیری در مورد کابینه مقداری چراغ خاموش حرکت شده و مشخص نشده چه کسانی برای وزارتخانه ها درنظر گرفته شده و همین موجب شده مقدار زیادی از فشارها یا لابی مراکز مختلف، مصونیت ایجاد شود ولی در عین حال باید تلاش شود، افرادی انتخاب شوند که قابلیت های بالایی داشته باشند. شاید بحث برخی از جوانان مطرح شود یا افرادی مطرح شوند که قبلا در زمینه های مدیریتی آزمونی از خود به ثبت نرسانده اند و این کار را بسیار سخت می کند.

این چهره اصولگرا با اشاره به احتمال حضور زنان در کابینه رییسی اظهار کرد: قطعا امکان حضور یک زن در کابینه وجود دارد خانم دستجردی به عنوان وزیر، کارکرد شایسته ای داشت و مطرح شده بودند ولی ظاهرا آقای رییسی تاکید دارند، کسانی که قبلا وزیر بودند مجددا در مقام وزارت قرار نگیرند اما در غیر این صورت حتی می توان استفاده از برخی وزرای دولت آقای روحانی را محتمل دانست.

او در پایان گفت: هم تاکید بر جوان گرایی و هم تاکید بر مجرب بودن و هم تاکید بر هماهنگ بودن باید با هم جمع شود تا در خصوص هماهنگی آنها مشکلی وجود نداشته باشد. استفاده از همه ظرفیت ها باید مورد توجه و تاکید باشد تا بتوانیم دولتی شکل بدهیم که عادل باشد و برای مواجهه با مشکلات عدیده از همه توانمندی های جامعه استفاده کند. 7

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.