بر اساس نظرسنجی ایسپا، ۵۴.۱ درصد افراد شرکت کننده در انتخابات گفته‌اند از چند ماه قبل تصمیم گرفته‌اند شرکت کنند. ۱۰.۸ درصد در خرداد ماه، ۹.۹ درصد در هفته آخر، ۶.۶ درصد دو سه روز آخر و ۱۷.۶ درصد در روز انتخابات تصمیم گرفته‌اند در انتخابات شرکت کنند.

به گزارش جماران؛ بر اساس نتایج حاصل از آخرین نظرسنجی یک مرکز افکار سنجی، ۱۷.۶ درصد مشارکت‌کنندگان در انتخابات، در روز رای‌گیری تصمیم گرفته‌اند در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ شرکت کنند.

مرکز افکارسنجی ایران(ایسپا) در آخرین نظرسنجی خود که از ۱۶ تا ۲۰ تیر ۱۴۰۰ در مقیاس ملی، با جامعه آماری شهروندان ۱۸ سال به بالای کل کشور و تعداد نمونه ۱۵۸۵ نفر به شیوه مصاحبه تلفنی اجرا کرده است، از شهروندانی که گفته‌اند در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کرده‌اند پرسیده است «از کِی برای شرکت در انتخابات تصمیم گرفتید؟»

۵۴.۱ درصد افراد شرکت کننده در انتخابات گفته‌اند از چند ماه قبل تصمیم گرفته‌اند شرکت کنند. بر اساس نتایج این نظرسنجی ۱۰.۸ درصد در خرداد ماه، ۹.۹ درصد در هفته آخر، ۶.۶ درصد دو سه روز آخر و ۱۷.۶ درصد در روز انتخابات تصمیم گرفته‌اند در انتخابات شرکت کنند.

بر اساس بررسی نتایج آخرین نظر سنجی ایسپا، ۲۷.۴ درصد جوانان (۱۸ تا ۲۹ ساله) در روز انتخابات تصمیم گرفته‌اند رأی دهند. این میزان در بین افراد ۳۰ تا ۴۹ سال، ۱۶.۸ درصد و در بین افراد بالای ۵۰ سال، ۱۱ درصد است. همچنین ۶۰.۶ درصد افراد دانشگاهی از چند ماه قبل تصمیم گرفته بودند شرکت کنند. این نسبت در بین افراد غیردانشگاهی ۵۱.۳ درصد بود. ۱۸.۲ درصد افراد غیردانشگاهی نیز در روز انتخابات تصمیم گرفته‌اند که رأی دهند که بیشتر از نسبت افراد دانشگاهی (۱۶.۹ درصد) بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.