درگذشت مرحوم احمد جبرائیل، دبیرکل فقید جبهه خلق برای آزادی فلسطین با واکنش چهره های سیاسی ایران همراه شد.

به گزارش جماران؛ متن پیام های تسلیت چهره های سیاسی ایران به مناسبت درگذشت احمد جبرائیل در پی می آید:

 

پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب

بسم الله الرحمن الرحیم

درگذشت مبارز خستگی‌ناپذیر آقای احمد جبرائیل را به ملت فلسطین و همه‌ی مجاهدان و فعالان عرصه‌ی پر شور مبارزات فلسطین و همه‌ی عناصر مقاومت در منطقه‌ی غرب آسیا و به بازماندگان او تسلیت عرض میکنم.

این مرد شجاع پر تلاش، عمر خود را به مبارزه برای میهن مغصوب و ملت مظلوم خود گذراندند.

از خداوند برای او پاداشی جزیل میطلبم و رحمت و مغفرت الهی را برای او مسالت میکنم.

سید علی خامنه‌ای

۲۷ ذوالقعده ۱۴۴۲

۱۷ تیرماه ۱۴۰۰

 

پیام تسلیت رییس جمهور روحانی

انالله و انا الیه راجعون

در گذشت مجاهد خستگی‌ناپذیر، مرحوم احمد جبرائیل، دبیرکل فقید جبهه خلق برای آزادی فلسطین، موجب تاثر و تالم خاطر شد.

این شخصیت مبارز و پرتلاش، تمام عمر شریف خود را با اخلاص وقف دفاع از آرمان والای ملت مظلوم فلسطین و تقویت جبهه مقاومت کرد و کارنامه پر باری از خود به یادگار گذاشت که همواره در خاطر ملت های آزاده به ویژه مردم فلسطین باقی خواهد ماند.

اینجانب این ضایعه را به ملت فلسطین و خانواده گرامی آن مجاهد تسلیت می گویم و از درگاه خداوند بزرگ برای ایشان علو درجات مسالت دارم.

حسن روحانی

رئیس جمهوری اسلامی ایران

 

سید ابراهیم رئیسی درگذشت «احمد جبرئیل» را تسلیت گفت

«بسم‌الله الرحمن‌الرحیم

الَّذِینَ آمَنُوا وَ هاجَرُوا وَ جاهَدُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ بِأَمْوالِهِمْ وَ أَنْفُسِهِمْ أَعْظَمُ دَرَجَةً عِنْدَ اللَّهِ وَ أُولئِکَ هُمُ الْفائِزُونَ

خبر درگذشت مبارز قدیمی و مجاهد شجاع و نستوه، جناب آقای «احمد جبرئیل» دبیرکل «جبهه خلق برای آزادی فلسطین-فرماندهی کل»، موجب تاثر و تاسف فراوان شد.

این مبارز خستگی ناپذیر تا آخرین لحظه عمر خود دست از تلاش برای آزادی قبله اول مسلمین برنداشت و در این مسیر فرزند برومند خود را فدا نمود.

ابوجهاد از زمره وفاداران حقیقی به آرمان فلسطین و حامیان راستین محور مقاومت بود که در طوفان حوادث نیز بر این صراط استوار ماند.

اینجانب مصیب وارده را به خانواده آن مرحوم، همرزمانش، ملت مظلوم فلسطین و همه حامیان قدس شریف تسلیت گفته و برای ایشان از درگاه خداوند متعال طلب مغفرت و علو درجات را مسألت دارم.

سیدابراهیم رئیسی»

 

تسلیت محمدجواد ظریف

بسم الله الرحمن الرحیم

درگذشت مجاهد نستوه،  مبارز خستگی ناپذیر، جناب آقای احمد جبرئیل  دبیر کل محترم جبهه خلق برای آزادی فلسطین (فرماندهی کل) باعث تاسف و تالم اینجانب و دوستداران ایشان و محبین محور مقاومت گردید.

ملت مظلوم فلسطین،  مجاهد و مبارز بزرگی را از دست داد که عمر خود را صرف مبارزه برای آزادی قدس شریف کرد. اینجانب این ضایعه غمبار را به خانواده محترم ایشان، رهبران و اعضای جبهه خلق( فرماندهی کل) و همه دوست داران آن مرحوم تسلیت عرض می نمایم.

 از درگاه ایزد متعال برای آن مرحوم رحمت و غفران الهی و برای بازماندگان صبر و اجر مسئلت دارم.

محمد جواد ظریف

وزیر امور خارجه

 

تسلیت سردار قاآنی

سردار اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پیامی درگذشت احمد جبرائیل دبیر کل جبهه خلق برای آزادی فلسطین را تسلیت گفت.

در بخش‌هایی از پیام تسلیت سردار سرتیپ پاسدار اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه آمده است:

«این مرحوم بزرگوار، با شخصیت و سیره خود، رویکرد یکپارچه و متکاملی را در ایجاد ماهیت مقاومت شکل داد.

قدس و آزادسازی سراسر خاک فلسطین، قطب‌نمای دائمی ابوجهاد (احمد جبریل) بود که حتی یک روز از آن دور نشد.

با وجود تمام وسوسه‌ها و ارعاب‌ها علیه احمد جبریل، او به این نکته ایمان داشت که بازپس‌گیری فلسطین تنها با سلاح مقاومت ممکن است.

او از بنیانگذاران محور مقاومت بود و تمام توان خود را برای خدمت به این محور صرف کرد و به خون شهدا وفادار باقی ماند.»

 

قالیباف درگذشت «احمد جبرئیل» را تسلیت گفت

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی طی پیامی درگذشت دبیرکل و بنیانگذار جبهه خلق برای آزادی فلسطین را تسلیت گفت.

متن این پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

درگذشت مجاهد پرتلاش و  مبارز جبهه مقاومت، آقای احمد جبرئیل دبیر کل محترم جبهه خلق برای آزادی فلسطین (فرماندهی کل) باعث تاسف و تاثر گردید.

سابقه ظلم‌ستیزی و مبارزاتی این چهره نستوه که تمام‌ سال‌های عمر خود را صرف جهاد برای آزادی قدس شریف کرد در ذهن و خاطر تمام آزادیخواهان و ملت مظلوم فلسطین پرفروغ و درخشان باقی خواهد ماند.

 اینجانب ضمن تسلیت به رهبران و اعضای جبهه خلق برای آزادی فلسطین ، دوستداران و همرزمان و خانواده گرانقدرشان، برای آن مرحوم رحمت و رضوان الهی و برای بازماندگان صبر و اجر از درگاه‌ خداوند متعال مسئلت می‌نمایم.

محمدباقر قالیباف

رییس‌مجلس‌شورای‌اسلامی

 

پیام تسلیت ولایتی به مناسبت درگذشت دبیر کل جبهه مردمی خلق آزادی فلسطین

دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی درگذشت احمد جبریل دبیر کل جبهه مردمی خلق آزادی فلسطین را تسلیت گفت:

احمد جبریل عمر با برکت خویش را بی وقفه و بدون انحراف در راه تحقق آرمان های ملت مظلوم فلسطین، قدس شریف و مبارزه علیه رژیم صهیونیستی به کار گرفت و پس از انقلاب اسلامی ایران، تحت تاثیر شخصیت اسلامی و جاذبه انقلابی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی، (رضوان الله تعالی علیه) از گرایش های مارکسیستی به اسلام ناب محمدی بازگشت. ایشان در طی بیش از چهل سال اخیر، خدمات ارزشمند و موثری به آرمان های اصیل فلسطین و جبهه مقاومت نمود. خدمات وی به مبارزین حقیقی فلسطین، حزب الله لبنان و حکومت انقلابی سوریه فراموش ناشدنی است.

در طی نبرد افتخار آفرین ۱۶ روزه حزب الله لبنان در سال ۱۳۷۵، این جانب از نزدیک در طول اقامت ۹ روزه در دمشق شاهد بسیاری از ایثارگری‌های مرحوم احمد جبریل و همرزمانش در کمک‌های موثر به جبهه مقاومت بوده ام. ایشان قبل و بعد از آن پیروزی بزرگ در موضع گیری های سیاسی و کمک های لجستیکی به جبهه مقاومت نیز در مقابله با صهیونیسم و حامیانش (آمریکا و ارتجاع منطقه) لحظه ای درنگ نکرد.

از درگاه خداوند متعال درخواست می نمایم که روح آن بزرگ مرد را با موالیانش صلوات الله علیهم اجمعین محشور فرماید.

 

 

photo_2021-07-08_21-00-17-1080x700

 

محسن رضایی درگذشت احمد جبرائیل را تسلیت گفت

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پیامی درگذشت احمد جبرائیل دبیرکل جبهه خلق برای آزادی فلسطین را تسلیت گفت.

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم

ملت مظلوم فلسطین، امروز، در غم از دست دادن یکی از قهرمانان افتخارآفرین خود، سوگوار است.

فقدان تأسف‌برانگیز انقلابیِ پیش‌کسوت و مجاهد خستگی‌ناپذیر، آقای احمد جبرئیل، دبیرکل جبهه خلق برای آزادی فلسطین(فرماندهی‌کل) ضایعه‌ای است بس بزرگ.

احمد جبرئیل، عمری را با پایمردی و اعتقاد به استمرار مبارزه در راه آزادی فلسطین گذراند و با افتخار، فرزند عزیزش، «جهاد» را در این راه تقدیم نمود.

این مصیبت را به همه آزادی خواهان و بویژه به ملت قهرمان فلسطین، همرزمان و دست پروردگان آن بزرگمرد و به عموم رهروان و مجاهدین محور مقاومت و علی الخصوص به خانواده ارجمندش تسلیت عرض نموده از درگاه حضرت حق، برای او و فرزند شهیدش ،علو درجات مسئلت می نمایم.

محسن رضایی

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.