الجزیره به نقل از رسانه‌های اماراتی گزارش داده است که آتش‌سوزی در جنوب دبی ناشی از انفجار در نزدیکی مخازن نفت رخ داده است.

به گزارش جماران؛ الجزیره به نقل از رسانه‌های اماراتی: آتش‌سوزی در جنوب دبی ناشی از انفجار در نزدیکی مخازن نفت رخ داده است.

رویترز از منابع دفاع مدنی: آتش سوزی که در کشتی در بندر جبل علی در دبی رخ داد ، هیچ  مصدومی نشده است.

 

 

تاکنون هیچ مصدومی در انفجار دبی گزارش نشده است

آسوشیتدپرس نوشت: انفجاری که در بندر جبل علی رخ داد، بسیاری از خانه‌های این شهر را لرزاند اما گفته می‌شود کسی آسیب ندیده است.

دفتر رسانه‌ای حاکم دبی نیز اعلام کرد: «تیم‌های دفاع مدنی در حال اطفای آتش‌سوزی ناشی از انفجار کانتینر در بندر جبل علی هستند».

 

دلایل انفجار و آتش سوزی مهیب در بندر جبل علی دبی از زبان رئیس پلیس

مقام های اماراتی گفتند: انفجار یک کانتینر در یک کشتی تجاری دلیل آتش سوزی بندر جبل علی دبی ، بوده است. در این حادثه هیچ کس آسیب ندیده است.

به گزارش ایسنا به نقل از  اسپوتنیک، دفتر رسانه ای دبی در توییتر خود نوشت: آتش سوزی ناشی از انفجار درون کانتینر موجود در یک کشتی در بندر جبل علی کنترل شده است ؛ هیچ گونه تلفاتی گزارش نشده است.

سرلشکر عبدالله خلیفه المری, رییس پلیس دبی در اظهارات تلویزیونی با بیان اینکه وقوع حریق ناشی از مواد اشتعال‌زا در یکی از کانتینرها بوده است، تاکید کرد که آتش سوزی مهار شده است.

المری تصریح کرد، در بین خدمه کشتی در بندر لنگر انداخته، هیچ زخمی و یا تلفاتی برجای نماند. وی گفت، هیچ ماده رادیواکتیوی وجود ندارد و آتش سوزی ناشی از اصطکاک یا درجه حرارت بالا بوده است.

بندر جبل علی که توسط  بنادر بین المللی دبی اداره می‌شود، بزرگترین بندر خاورمیانه است و علاوه بر دارا بودن یک منطقه آزاد صنعتی، کارخانه دوبال به عنوان یکی از بزرگترین کارخانه های آلومینیوم در خاورمیانه را در خود جای داده است. منطقه جبل علی در فاصله 30 کیلومتری از مرکز شهر دبی واقع شده است.

منابع محلی شامگاه چهارشنبه از وقوع انفجاری عظیم در دبی خبر دادند. شاهدان به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفته‌اند شدت انفجار به حدی بوده که مراکز تجاری و مسکونی دبی هم لرزیده‌اند.

تا این لحظه جزئیاتی در باره خسارات احتمالی این حادثه رسانه‌ای نشده است. با این حال ویدئوهای همرسان شده در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد در اثر شدت آتش‌سوزی آسمان دبی در شامگاه چهارشنبه نورانی بوده است. صدای انفجار هم به شعاع بیست و پنج کیلومتری محل حادثه در ۱۵ دقیقه مانده به نیمه شب شنیده شده است.

کشتی خارج از منطقه بندر پهلو گرفته بود به همین دلیل بندر همچنان فعال است، ایستگاه تامین برق دبی و ایستگاه آب شیرین کن موجود در این منطقه نیز مثل گذشته فعالند. کشتی آسیب دیده ویژه حمل کالاست و تا الان دلایل آتش سوزی در آن مشخص نیست

بندر جبل‌علی دبی یکی از بزرگترین بنادر در منطقه خاورمیانه محسوب می‌شود و محل تخلیه و بارگیری عمدتا به آفریقا و آسیای دور و همچنین شبه قاره هند است.

حجم ویدیو: 415.06K | مدت زمان ویدیو: 00:00:13
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.