در پی جوسازی بی اساس در فضای مجازی دفتر آیت الله نوری همدانی در رد برخی شایعات بیانیه ای صادر کرد: بی تردید اینگونه اخبار کذب از سوی شبکه‌های معاند و دشمنان نظام و انقلاب و روحانیت خصوصاً مرجعیت شیعه و مردم چه شیعه و چه برادران اهل سنت می‌باشد تا بتوانند از این مسیر به وحدت حاکم در بین شیعه و سنی ضربه وارد کنند.

به گزارش جماران؛ دفتر آیت الله نوری همدانی در بیانیه ای شایعات بی اساس درباره موضع این مرجع تقلید پیرامون شیوع کرونا در استان سیستان و بلوچستان را تکذیب کرد.

متن بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

در پی انتشار مطلبی در فضای مجازی مبنی بر اینکه حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی «دامت برکاته» اخیراً در درس خارج فقه یا در یکی از ملاقات‌ها، معظم له فرمودند:

علت موج جدید و همه‌گیری بیماری کرونا در استان سیستان و بلوچستان به جهت کفاره گناهان اهالی (برادران اهل سنت) آن استان می‌باشد. ضمن تکذیب این خبر چند نکته را متذکر می‌شویم:

۱- بی تردید اینگونه اخبار کذب از سوی شبکه‌های معاند و دشمنان نظام و انقلاب و روحانیت خصوصاً مرجعیت شیعه و مردم چه شیعه و چه برادران اهل سنت می‌باشد تا بتوانند از این مسیر به وحدت حاکم در بین شیعه و سنی ضربه وارد کنند.

٢- بازنشر اینگونه اخبار که کذب بودن آن به خوبی روشن می‌باشد خلاف تقوا واخلاق می‌باشد.

۳- لازم به ذکر است که درس خارج معظم له از ابتدا بیماری کرونا تعطیل بوده و در ده روز اخیر که متأسفانه منطقه سیستان و بلوچستان و تا حدودی کل کشور دچار فراگیری موج جدید بیماری منحوس کرونا گردید ایشان هیچ گونه ملاقات یا سخنرانی و مصاحبه‌ای نداشته‌اند و طبیعتاً دیدگاه‌ها و سخنرانی‌های ایشان درسایت خودشان منعکس می‌شود.

۴- کسانی که با مواضع این مرجع عالیقدر آشنایی دارند مطلع می‌باشند که معظم له از جمله مراجعی هستند که قائل به تقریب بین مذاهب اسلامی با حفظ اصول می‌باشند بر این اساس اینگونه اخبار کذب بر وحدت مسلمین در ایران اسلامی اثری نخواهد گذاشت.

در پایان توفیق همگان را از خداوند متعال خواستاریم.

دفتر حضرت آیت اللّه العظمی

نوری همدانی «دامت برکاته»

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.