با طرح جدید مجلس کلیه دستگاه‌های اجرائی مکلف به پاسخگویی به تذکرات کتبی و شفاهی نمایندگان به شکل مکتوب می شوند.

به گزارش جماران؛ به نقل از تسنیم، ۵۱ تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی طرحی را تحت عنوان الزام دستگاه‌های اجرایی جهت پاسخگویی به تذکرات کتبی و شفاهی نمایندگان، تهیه و تدوین و جهت رسیدگی در جلسه علنی تقدیم هیئت رئیسه مجلس کرده‌اند.

لازم به ذکر است نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه اخیر علنی با رسیدگی ۲ فوریتی به طرح الزام دستگاه‌های اجرایی جهت پاسخگویی به تذکرات کتبی و شفاهی نمایندگان، با ۱۶۶ رأی موافق، ۳۵ رأی مخالف و ۲ رأی ممتنع از مجموع ۲۱۹ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

**متن الزام دستگاه‌های اجرائی جهت پاسخگویی به تذکرات کتبی و شفاهی نمایندگان

مقدمه (دلایل توجیهی):

با توجه به ماده (۲۸) قانون آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی نمایندگان می‌توانند در خصوص موضوع موردنظر به رئیس جمهور و وزرا تذکرات کتبی و شفاهی بدهند.

ولی متاسفانه با مروری بر تذکرات شفاهی و کتبی به وزیران و رئیس جمهور روند مذکور نشان می‌دهد علی‌رغم فراوانی استفاده از این ابزار، نتوانسته در حد انتظار اهداف مقنن کارایی داشته باشد چرا که وزرا و رئیس جمهور خود را ملزم به پاسخگویی به این تذکرات نمی‌دانند و متاسفانه به تدریج جایگاه مجلس و نمایندگان مردم تضعیف می‌گردد بنابراین برای کارایی بیشتر و پاسخگوئی به تذکرات نمایندگان که اصولاً مشکلات مردم را بیان می‌کند و مردم انتظار حل و یا حداقل پاسخگویی به آن را دارند این طرح پیشنهاد می‌گردد.

عنوان طرح:

الزام دستگاه‌های اجرائی جهت پاسخگوئی به تذکرات کتبی و شفاهی نمایندگان

ماده‌واحده- کلیه دستگاه‌های اجرائی مکلف به پاسخگویی به تذکرات کتبی و شفاهی نمایندگان به شکل مکتوب است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.