رشیدی کوچی نماینده مردم مرودشت، گفت: مسئولیت نظارت بر انتخابات شوراها و بررسی صلاحیت کاندیداها باید به شورای نگهبان واگذار شود که بر همین اساس طرحی را تهیه خواهیم کرد.

به گزارش جماران؛ نماینده مردم مرودشت، گفت: مسئولیت نظارت بر انتخابات شوراها و بررسی صلاحیت کاندیداها باید به شورای نگهبان واگذار شود که بر همین اساس طرحی را تهیه خواهیم کرد.

در صحن علنی امروز سه شنبه ۱۸ خرداد مجلس شورای اسلامی، جلال رشیدی کوچی طی تذکر شفاهی با تاکید بر حفظ شأن و جایگاه نمایندگان مجلس گفت: طی ۳ ماه گذشته نمایندگان تحت تاثیر فشارهایی هستند که مبنی بر قبول مسئولیت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا است. این سوال مطرح است که چرا مسئولیت نظارت باید بر عهده نمایندگان باشد که هیچ نقشی در تایید و رد صلاحیت ها ندارند.

نماینده مرودشت، پاسارگاد و ارسنجان در مجلس یازدهم افزود: متاسفانه افرادی که براساس نظر مراجع چهارگانه تایید صلاحیت شدند، می گویند که نمایندگان به دنبال رد صلاحیت آنها بوده اند، اما در توانشان انجام این کار نبوده و از سوی دیگر کسانی که رد صلاحیت شده اند در فضای ولنگار مجازی توهین های بسیاری را به نمایندگان کرده اند.

وی با بیان اینکه مراجع باید دلایل رد صلاحیت را به کاندیداها اعلام کنند، تا نمایندگان تحت چنین هجمه ای قرار نگیرند، تصریح کرد: بر همین اساس دو طرح را تهیه خواهیم کرد که به اصلاح این وضعیت کمک کند، از جمله طرح بررسی صلاحیت کاندیداهای شوراهای شهر و روستا توسط شورای نگهبان جهت جلوگیری از تعارض منافع و طرح لزوم اعلام دلایل رد صلاحیت افراد به صورت شفاف که شامل افرادی می شود که رد صلاحیت شده اند و از مسیر غیرقانونی به دنبال مظلوم نمایی و سیاهنمایی علیه نمایندگان هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.