کریمی اصفهانی کنشگر سیاسی اصولگرا گفت: بعد از اینکه اروپا و آمریکا تعهدات خودشان را اجرایی کردند و راستی‌آزمایی شد آقای رئیسی می‌تواند آن را مورد توجه قرار دهد و موضع‌گیری اصولی خواهیم داشت. حتماً در رابطه با برجام، مسئله برد_برد باید ملاک عمل آقای رئیس قرار گیرد و اما ایران نسبت به اصل قرارداد کوتاه نخواهد آمد؛ چراکه خواست ملت بوده است.

به گزارش جماران؛ کنشگر سیاسی اصولگرا با بررسی شرایط پیش روی رئیس‌جمهور منتخب به تحلیل آنچه باید در حوزه مسائل داخلی خارجی در دولت رئیسی محقق شود پرداخت و تاکید کرد که رئیسی برجام را حفظ می‌کند و باید کابینه‌ای قوی و کارشناسی داشته باشد.

احمد کریمی اصفهانی درباره پیش‌بینی خود از برخورد رئیسی با برجام در دولت آینده با بیان اینکه برجام یک قرارداد بین‌المللی است و از هر جهت در ایران پذیرفته شده است، اظهار داشت:  وقتی برجام امضا شده و طرفین تعهداتی را دارند، باید به آن پایبندی داشت. آقای رئیسی هم غیر از این انجام نمی‌دهد به دلیل اینکه قرارداد در اسلام مقدس شمرده شده است. حداقل این است که اگر مسلمان پیمان و قراردادی ببندد، آن را نمی‌شکند، حتما آقای رئیسی نیز رعایت خواهد کرد. 

وی افزود: اما دو موضوع همیشه در مسئله مذاکرات مورد مناقشه و درگیری بوده است؛ مسئله اول مسئله مذاکرات است. پیش از اینکه مذاکرات انجام شود و به جمع‌بندی و پایان برسد و پیش از امضا، مذاکره می‌تواند معنی داشته باشد اما وقتی که توافقنامه امضا شد، دیگر قرارداد می‌شود و نمی‌توان راجع به آن ایراد و ان‌قلت گرفت. لذا به طور طبیعی مذاکره دیگر قابل قبول نخواهد بود؛ البته ممکن است نظر آقای رئیسی متفاوت باشد. 

این فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه باب مذاکره بسته است و قرارداد باید به طرف راستی‌آزمایی برود، گفت: از ابتدا بحثی وجود در برجام داشت که این قرارداد برای طرفین برد_برد باشد؛ برخی سهل‌انگاری‌ها و برخی نقطه نظرها آن را تبدیل به برد-باخت کرد. ما بخشی از کار را اجرا کردیم و پیش بردیم اما طرف‌های غربی به موازات ما جلو نیامدند و در رابطه با برجام پایبندی نداشتند تا به مشکل برخوردیم و در نهایت ایالات متحده به طور کلی زیر میز زد. اکنون ابتدا باید قبل از ایران، آمریکا پایبندی خودش را نشان دهد و راستی‌آزمایی شود. 

این کنشگر سیاسی اصولگرا تاکید کرد: بعد از اینکه اروپا و آمریکا تعهدات خودشان را اجرایی کردند و راستی‌آزمایی شد آقای رئیسی می‌تواند آن را مورد توجه قرار دهد و موضع‌گیری اصولی خواهیم داشت. حتماً در رابطه با برجام، مسئله برد_برد باید ملاک عمل آقای رئیس قرار گیرد و اما ایران نسبت به اصل قرارداد کوتاه نخواهد آمد؛ چراکه خواست ملت بوده است. یکی از دلایلی که امروز تحولی در مسئله آرا در انتخابات به وجود آمده هم این موضوع بوده است. آقای رئیسی به مسئله به صورت برد-برد فکر می‌کند. 

وی با بیان اینکه فضای مجازی مسئله روز دنیاست و بدون آن زندگی به پیش نخواهد رفت، درباره رویکرد دولت آینده نسبت به این مساله بیان داشت: ما باید نهایت سعی خودمان را بکنیم که چه در داخل و چه از نظر جهانی در یک وضعیت خوب قرار بگیریم. البته فضای مجازی در دنیا مقداری قابل کنترل است. مدیریت فضای مجازی تنها مربوط به ایران که از نظر فرهنگی ممکن است مشکلاتی داشته باشیم و باید کنترل شده باشد، نیست، بلکه در دنیا نیز کشورهایی که دین هم برای آن‌ها مطرح نیست، برای اینکه فضای جامعه آرام باشد، نمی‌توانند آن را آزاد بگذارد. 

 

احمد کریمی اصفهانی

 

دبیرکل جامعه اصناف و بازار با بیان اینکه فضای مجازی یکی از چیزهایی است که جامعه را از آرامش خودش بیرون می‌آورد، گفت: یکی از تکلیف‌ها این است که فضای مجازی باید حساب شده، مهار و کنترل شده باشد. البته این به معنای محدود کردن فضای مجازی نیست. اتفاقا باید هر چه می‌شود فضای مجازی را با سرعت توسعه بدهیم اما نباید بدون حساب کتاب باشد. 

وی درباره احتمال حضور برخی افراد تندرو در کابینه رئیسی با بیان اینکه کابینه آقای رئیس خیلی خوب می‌تواند معرف عملکردش در آینده باشد؛ خاطرنشان کرد: بعضی‌ها برای کسی که مسئول شده است، پیش‌بینی و فضاسازی می‌کنند، در حالی که باید فضا به شکلی آماده باشد تا فرد بتواند در فراغت تصمیم بگیرد؛ فضا را به سمتی می‌برند که فرد را وارد مسائل جنجالی و بگیر و ببند و شل و سفت و فضای رقابتی کنند. آقای رئیسی طبیعتاً باید یک کابینه کارشناسی شده، قوی و حساب شده داشته باشد که بتواند پاسخگوی بسیاری از مواردی که امروز جامعه به آن مبتلا شده است، باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.