حجت الاسلام و المسلمین رحمانی با اشاره به شخصیت علمی و انقلابی مرحوم حضرت آیت الله موسوی اردبیلی، گفت: ایشان فانی در امام و انقلاب بود و همواره در دفاع از نظام و انقلاب پیش قدم بود و دیدگاه های نو و کارگشایی ارائه می کرد.

به گزارش جماران، حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی رحمانی عضو دفتر مقام معظم رهبری و رئیس سازمان بسیج مستضعفین در دوران دفاع مقدس در حاشیه مراسم تشییع و خاک سپاری مرحوم حضرت آیت الله موسوی اردبیلی در گفت‌وگو با رسا، با اشاره به شخصیت ویژه مرحوم حضرت آیت الله موسوی اردبیلی اظهار داشت: من به دلیل مسؤولیتی که از ابتدای انقلاب در دفتر امام راحل داشتم و قبل از آن رابط بین ایران و نجف و بزرگان بودم با حضرت آیت الله موسوی اردبیلی آشنا هستم.

وی افزود: ایشان جایگاه عظیمی در حوزه های نجف و قم داشت و شخصیت های بزرگ حوزه ایشان را به عنوان مرد مجتهد آگاه و بصیر به زمان می شناختند و بنده به خاطر دارم آیت الله شهید بهشتی، آیت الله هاشمی رفسنجانی و رهبر معظم انقلاب در حمایت از ایشان چه سخنانی را در آن دوران بیان می کردند.

حجت الاسلام رحمانی با بیان این‌که حضرت آیت الله موسوی اردبیلی فانی در امام و انقلاب بود به شخصیت انقلابی ایشان اشاره کرد و ابراز داشت: ایشان علاوه بر آن جایگاه علمی و فقهی که داشت در مسائل انقلابی نیز پیش قدم بود و از آنجایی که در هفته بسیج قرار داریم باید بگویم سه شخصیت در تاریخ انقلاب در سخنرانی های خود بدون استثناء از بسیج دفاع کرده اند؛ رهبری معظم انقلاب، حضرت آیت الله موسوی اردبیلی و آیت الله هاشمی رفسنجانی.

وی تصریح کرد: ایشان در طول هشت سال دفاع مقدس در پشتیبانی از بسیج و مسائل مربوط به آن مخصوصا مسائل قضایی بسیج روشن بینی خاصی که داشت و در آن دوران بخشنامه ها و برنامه ریزی های خوبی صورت گرفت و جالب است بدانیم در زمان ایشان بسیج به عنوان ضابط قوه قضاییه معرفی شد و دیدگاه های زنده و نویی از جانب ایشان در جهت پیشبرد انقلاب اسلامی ارائه می شد.

عضو دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به احترام ویژه حضرت آیت الله موسوی اردبیلی نزد امام راحل، بینش فقهی و علمی ایشان را نیز ستود و تأکید کرد: ایشان علاوه بر مسائل فقهی در مسائل قضایی و بانکداری نیز دیدگاه های خوبی داشت و در واقع همواره پیشنهادهای راهگشایی ارائه می دادند.

وی در پایان تأکید کرد: یکی از خدمات ارزنده حضرت آیت الله موسوی اردبیلی تأسیس و راه اندازی داشگاه مفید بود که در واقع این دانشگاه دروازه هایی برای ورود طلبه های جوان و انقلابی به میادین نظام اسلامی بود و امیدواریم یاد و خاطره ایشان همواره با زنده ماندن آثار فاخرشان زنده بماند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.