اتحادیه اروپا با بیان این‌که در این مقطع زمانی به حمایت از برجام متعهد است، مدعی شده است که اقدام ایران به طور جدی دسترسی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به سایت‌ها، اماکن و اطلاعات مرتبط در ایران را کاهش داده است.

به گزارش جماران؛ اتحادیه اروپا طی بیانیه‌ای بدون اشاره به انفعال این نهاد و بدعهدی برجامی آمریکا، اعلام کرد که از تصمیم ایران مبنی بر «تعلیق اقدام‌های شفافیت‌ساز مطرح‌شده در برجام از جمله پروتکل الحاقی» به شدت نگران است.

اتحادیه اروپا طی بیانیه‌ای بدون اشاره به انفعال این نهاد و بدعهدی برجامی آمریکا، اعلام کرد که از تصمیم ایران مبنی بر «تعلیق اقدام‌های شفافیت‌ساز مطرح‌شده در برجام از جمله پروتکل الحاقی» به شدت نگران است.

اتحادیه اروپا با بیان این‌که در این مقطع زمانی به حمایت از برجام متعهد است، مدعی شده است که اقدام ایران به طور جدی دسترسی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به سایت‌ها، اماکن و اطلاعات مرتبط در ایران را کاهش داده است.

در این بیانیه همچنین ادعا شده است که ایران اطلاعات لازم را در اختیار آژانس قرار نداده است و این نهاد بین‌المللی از دسترسی‌های تکمیلی در چارچوب پروتکل الحاقی محروم شده است.

 میخائیل اولیانوف: احیای برجام به نفع جامعه بین‌الملل است

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی گفت که بازگشت به برجام به شکل اصلی خود، به نفع کل جامعه بین‌المللی است.

«میخائیل اولیانوف» نماینده دائمی روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین، در جلسه هیأت مدیره آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد که بازگشت به برجام به نفع کل جامعه بین‌المللی است.

وی افزود که به هر حال، این امر اجازه می‌دهد تا تلاش‌های ایران در زمینه هسته‌ای، از جمله سطح غنی‌سازی اورانیوم، ذخایر آن و تعداد سانتریفیوژها مطابق با پارامترهای برجام و تحت نظارت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی صورت بگیرد.

اولیانوف در ادامه تصریح کرد که در این زمینه، از سرگیری سریع درخواست پروتکل الحاقی توافقنامه پادمان آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای از سوی ایران از اهمیت بالایی برخوردار خواهد بود.

نماینده دائمی روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین تأکید کرد که توافق هسته‌ای مکانیزمی موثر برای اطمینان از ماهیت منحصراً صلح‌آمیز فعالیتهای هسته‌ای ایران، ایجاد شرایطی برای برقراری همکاری تجاری و اقتصادی با ایران و کمک به تقویت امنیت در خاورمیانه و جهان است.

 بلینکن: حتی در صورت احیای برجام «صدها» تحریم علیه ایران باقی می‌ماند

وزیر خارجه آمریکا گفت که به اعتقاد وی حتی در صورت احیای برجام، «صدها» تحریم علیه ایران به قوت خود باقی خواهد ماند.

«آنتونی بلینکن»‌ وزیر خارجه آمریکا گفت که به اعتقاد وی حتی در صورت احیای برجام، صدها تحریم علیه ایران به قوت خود باقی خواهد ماند.

وی در این‌باره گفت که پیش‌بینی می‌کنم که حتی در صورت بازگشت به پایبندی به برجام،‌ صدها تحریم علیه ایران از جمله تحریم‌هایی که در دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری سابق آمریکا اعمال شده بود، همچنان به قوت خود باقی بماند.

وی در خصوص تحریم‌هایی که لغو نخواهند شد، گفت که چنانچه این تحریم‌ها با برجام ناسازگار نباشند، تا زمان تغییر رفتار ایران، به قوت خود باقی خواهند ماند.

نمایندگی آمریکا در سازمان‌های بین‌المللی: ایران از پیچیده کردن روند بازگشت به برجام خودداری کند

نمایندگی آمریکا در سازمان‌های بین‌المللی در پیامی توئیتری ایران را به دست زدن به اقدام‌هایی برای پیچیده کردن روند مذاکرات، متهم کرد.

نمایندگی آمریکا در سازمان‌های بین‌المللی با تکرار مواضعی بی‌اساس، در پیامی توئیتری ایران را به دست زدن به اقدام‌هایی برای پیچیده کردن روند مذاکرات، متهم کرد.

در این پیام توئیتری آمده است: «آمریکا به شدت ایران را تشویق می‌کند تا از هرگونه اقدامی که تلاش‌های فعلی برای دستیابی به تفاهمی درباره چگونگی بازگشت این کشور به پایبندی به تعهدات برجامی خود در مقابل بازگشت مشابه آمریکا را پیچیده می‌کند، خودداری کند».

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.