علی محمد حاضری فعال سیاسی اصلاح طلب در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که امروز مشاهده می‌کنیم شخصی مانند جلیلی از فیلترینگ توئیتر گله می‌کند در صورتی که در زمان فیلترینگ این شبکه اجتماعی ایشان خود دبیر شورای عالی امنیت ملی بودند، آیا نگرش افرادی مانند جلیلی تغییر کرده است، بیان کرد: مساله مهم در این میان این است که خیلی‌ها مانند جلیلی هنگامی که می فهمند مطلوبیت‌ها و انتظارات مردم چیست و فقط برای جلب نظر آن ها می‌آیند و مواضعی همسو با آن ها اتخاذ می کنند که اشتباه می‌کنند زیرا مردم حافظه تاریخی شان را از دست نداده‌اند.

به گزارش جماران؛ ایلنا نوشت: یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: مناظرات برای جامعه ما یک فرصت است تا ببینند همه آنچه را که نیروهای تحول خواه مطرح می‌کردند و تاکنون در مقابلش مقاومت می کردند در حال حاضر برای جلب رای مردم فراموش کرده‌اند که خلاف نظر و عقیده‌شان است.

علی محمد حاضری درباره وعده‌های برخی از نامزدهای انتخاباتی مانند ارائه یارانه ۴۵۰ هزار تومانی از سوی محسن رضایی و احیای برجام توسط علیرضا زاکانی گفت: این افراد را پیش از آنکه با این وعده ها بشناسیم باید با اقدامات، مواضع و دیدگاه‌هایی که در گذشته از این افراد مشاهده کردیم، رصد کنیم.

این فعال سیاسی اصلاح طلب ادامه داد: در مورد آقای زاکانی اگر یک سطر کارنامه‌ای از ایشان در حمایت از برجام کسی برایمان بیاورد ما آن را قیمت‌گذاری می‌کنیم و با قیمت بالا خریداری خواهیم کرد. این اشخاص در سابقه‌ و ایده‌های‌شان جز کارشکنی در مقابل برجام نبوده است و اتفاقاً نماد مقابل به معنای تلاش برای فروپاشی و سنگ‌اندازی در راه تحقق برجام بوده‌اند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که امروز مشاهده می‌کنیم شخصی مانند جلیلی از فیلترینگ توئیتر گله می‌کند در صورتی که در زمان فیلترینگ این شبکه اجتماعی ایشان خود دبیر شورای عالی امنیت ملی بودند، آیا نگرش افرادی مانند جلیلی تغییر کرده است، بیان کرد: مساله مهم در این میان این است که خیلی‌ها مانند جلیلی هنگامی که می فهمند مطلوبیت‌ها و انتظارات مردم چیست و فقط برای جلب نظر آن ها می‌آیند و مواضعی همسو با آن ها اتخاذ می کنند که  اشتباه می‌کنند زیرا مردم حافظه تاریخی شان را از دست نداده‌اند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب یادآور شد: سوابق، گرایش‌های قبلی و جوهره وجودی که این افراد را تشکیل می‌دهند که تغییر نمی‌کند! این افراد  قرار نیست یک شبه عوض شده باشند آن‌ها همان‌هایی هستند که طی چند دهه مواضع گذشته شان نشان داده‌اند و شاکله اصلی‌شان همان است که بوده؛ لذا اشتباهی که دارند این است که فکر می‌کنند مردم حافظه تاریخی شان را از دست داده‌اند و می‌توانند با این نوع عملکردها و ادعاها مردم را فریب دهند!

وی در پاسخ به این سوال که سیر مناظرات به کدام سمت و سو پیش خواهد رفت و کدام جریان می‌تواند از فرصت آن‌ها استفاده کند، گفت: مهم این است که مجموعه این انتخابات با همه مهندسی‌هایی که انجام شد یک رقابتی برای موضوعات و مباحثی است که تاکنون جریان اصولگرایی آنها را نفی کرده و مطرح شدن دوباره آن‌ها در جامعه باعث می‌شود افراد این جریان هرکدام‌شان روی دست یکدیگر بلند شوند برای این‌که چیزی را بگویند.

حاضری خاطر نشان کرد: مناظرات برای جامعه ما یک فرصت است تا ببینند همه آنچه را که نیروهای تحول خواه مطرح کرده و تاکنون در مقابلش مقاومت می کردند در حال حاضر  برای جلب رای مردم ادعاها را مطرح می کنند که خلاف نظر و عقیده‌شان است.

وی در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر این‌که امروز مشاهده می‌کنیم فردی مثل زاکانی خودش را در قد و قامت ریاست جمهوری می‌بیند، آیا این امکان وجود دارد وی به نفع فردی کنار نرود و حتی با رئیسی مقابله کند، گفت: مشخص است که این جریان همه هویت خودش را در تبعیت از اتاق‌های فکرشان می‌دانند و هیچ‌کدامشان نمی‌خواهند  از اتاق فرمان‌هایی که تصمیم گیری می‌شود سرباز بزنند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب ادامه داد: این‌که این‌ها تا کی بمانند یا نمانند؛ قطعا آقای زاکانی نمی‌تواند تصمیم بگیرد اما حالا اینکه از اتاق فرمان تا کی اجازه دهند باشد یا نباشد بستگی به زمین بازی دارد البته تا این اواخر و  روزهای گذشته هم آقای زاکانی و امثال ایشان همه مزیت‌شان را به همین تبعیت از اتاق فرمان است و قاعدتاً مغایر با مواضع‌شان نیست.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.