مسیح مهاجری نوشت: عده‌ای که خود را انقلابی و میراث‌دار بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی معرفی می‌کنند، برخلاف سیره و روش امام، از یکطرف با بی‌اعتنائی به حقوق مردم و تصریح به اینکه به مشارکت حداکثری در انتخابات نیازی نیست درصدد سوزاندن ریشه‌ها برمی‌آیند و از طرف دیگر سخن از تسخیر کشورها می‌گویند و تکیه بر زور و سلاح و حاکمیت یکدست را بهترین راه برای رسیدن به این هدف می‌دانند.

به گزارش جماران؛ حجت الاسلام و المسلمین مسیح مهاجری، مدیرمسئول روزنامه جمهوری اسلامی، در تازه ترین شماره این روزنامه نوشت: «شهید مظلوم آیت‌الله بهشتی در توصیف ویژگی‌های خط امام خمینی می‌گفتند: جاذبه در حد اعلا و دافعه در حد ضرورت، از ویژگی‌های خط امام است.

این جمله شهید بهشتی نشان می‌دهد که او شناخت دقیقی از امام خمینی داشت و البته خود او نیز از همین ویژگی برخوردار بود. برخلاف دروغ‌‌ها و تهمت‌هائی که منافقان به آیت‌الله بهشتی می‌بستند تا شخصیتش را ترور کنند و او را متکبر و مستبد و جدا از مردم معرفی می‌کردند، او بسیار متواضع، مردمی و پذیرنده آراء و نظرهای دیگران بود و درست به همین دلیل بود که ویژگی «جاذبه در حد اعلا و دافعه در حد ضرورت» امام در نظر او بسیار جلوه کرده بود و آن را به عنوان یکی از ویژگی‌های بارز خط امام به مردم معرفی می‌کرد و می‌ستود.

امام خمینی اگر توانست اکثریت قریب به اتفاق مردم ایران را مجذوب خود کند، به دلیل برخورداری از ویژگی مردم‌شناسی، مردم‌داری و اصل قرار دادن رأی و نظر مردم بود. او مردم را به خوبی می‌شناخت و به فهم و درک آنان ایمان داشت. مثل مردم زندگی می‌کرد و ساده‌زیستی تا آخرین لحظه عمر و در اوج قدرت، مرام او بود. در انتخاب راه و مسیر و برگزیدن مسئولین نیز رأی و نظر مردم را اصل می‌دانست و می‌گفت: «میزان، تشخیص رأی‌دهنده است، هرچند نظرش برخلاف رأی همه افراد و گروه‌ها باشد». (صحیفه امام، جلد 18، صفحه 337)

این روش امام خمینی‌، همانست که قرآن کریم خطاب به پیامبر اکرم فرموده «تو دارای خُلق عظیم هستی» و همین اخلاق پرجاذبه را رمز گرایش مردم به آن حضرت دانسته و فرمود اگر به جای این اخلاق نیکو، سنگ‌دل و تندخو بودی، مردم از اطراف تو پراکنده می‌شدند. اتحاد اعراب پراکنده و همراهی آنان با پیامبر و گسترش اسلام در جزیرة‌العرب و فراتر رفتن از مرزهای جهان عرب آن روز، ریشه در همین مردم‌داری پیامبر اکرم داشت.

ما برای حفاظت از انقلاب اسلامی و تنومند شدن درخت روئیده از آن که نظام جمهوری اسلامی است، به تقویت کردن ریشه نیازمند هستیم. ریشه این انقلاب، مردم هستند. اگر می‌خواهیم انقلاب اسلامی برای ملت‌ها جاذبه داشته باشد و در سرتاسر جهان حرف اول را بزند، باید بدانیم که تصرف قلوب مردم راهکار اصلی این رسیدن به این هدف است. امام خمینی با شمشیر و توپ و تانک به جنگ رژیم پهلوی و استعمار آمریکا نرفت. سلاح امام، سخن و عمل او بود باضافه قلم که انطباق همان سخن را با عمل در تاریخ به ثبت رساند.

این روزها که در آستانه سالگرد رحلت امام خمینی قرار داریم، عده‌ای که خود را انقلابی و میراث‌دار بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی معرفی می‌کنند، برخلاف سیره و روش امام، از یکطرف با بی‌اعتنائی به حقوق مردم و تصریح به اینکه به مشارکت حداکثری در انتخابات نیازی نیست درصدد سوزاندن ریشه‌ها برمی‌آیند و از طرف دیگر سخن از تسخیر کشورها می‌گویند و تکیه بر زور و سلاح و حاکمیت یکدست را بهترین راه برای رسیدن به این هدف می‌دانند.

هرکس می‌خواهد پشتوانه مردمی انقلاب و نظام جمهوری اسلامی را به حساب نیاورد و راه رساندن پیام انقلاب به ملت‌ها را تسخیر کشورها بداند، آزاد است ولی حق ندارد این تفکر انحرافی را به امام خمینی نسبت بدهد. امام خمینی با حکومت بر قلب‌ها توانست انقلاب اسلامی را به پیروزی برساند، با پشتوانه مردمی توانست بر استبداد داخلی و استعمار خارجی غلبه کند و با ویژگی جاذبه در حد اعلای امکان و دافعه در حد ضرورت توانست ملت‌ها را مجذوب خود کند. هیچکس حق ندارد با تحریف مرام امام خمینی، خود را انقلابی جا بزند. این، مصادره انقلاب و مصادره امام خمینی است، کاری که فقط میراث‌خواران انجام می‌دهند.»

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
11 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.