محسن رضایی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری درباره FATF گفت:‌ پرونده FATF در مجمع تشخیص مصلحت نظام باز است و اگر دولت من روی کار بیاید به طور جدی ابهامات FATF را در داخل و خارج از کشور و در دبیرخانه دنبال می‌کنیم.

به گزارش جماران؛ یک نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: برجام سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است ، آمریکا باید به سرعت تحریم‌ها را بردارد و اقدام مشروط را نمی‌پذیریم.

محسن رضایی میرقائد  اصلاح رابطه بورس، بیمه و بانک‌ها با تولید را جزو برنامه‌های اصلی خود عنوان کرد و گفت: قلب اقتصاد از سه بخش بورس، بیمه و بانک تشکیل شده است، اما در کشور ما این سه بخش ناهماهنگ عمل می‌کنند که اصلاح این امر از طریق شورای تثبیت مالی که در کشورهای اروپایی و آمریکا هم در سال ۲۰۰۸ میلادی تشکیل شده و الگویی موفق بوده، انجام خواهد شد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: اینکه بانک‌ها و بورس را به سمت تولید و سرمایه‌گذاری هدایت کنیم دو طرفه است؛ تولید ایران باید پرجاذبه، بازدهی و سوددهی بالا داشته باشد، لذا ایجاد جاذبه در تولید ملی اولین برنامه من خواهد بود.

رضایی اظهار کرد: سه قسمت قلب اقتصاد چون سه جزیره دور از هم عمل می‌کنند. خون رسانی و تغذیه اندام‌های اقتصاد ایران، ناکارآمد است چون یکپارچه عمل نمی‌کنند.

وی افزود: برای همین شورای تثبیت مالی از این سه نهاد درست می‌کنم. بورس جدای از بانک مرکزی و بانک مرکزی جدای از بورس و هر دو اینها جدای از بیمه نباید عمل کنند.

رضایی گفت: این سه نهاد به اضافه وزیر اقتصاد و وزیر صمت، جریان خون و نبض اقتصادی کشور را تنظیم می‌کنند؛ از طرف دیگر مشوق‌هایی برای تولید خواهیم گذاشت که بانک‌ها و بورس‌هایی که سرمایه های خود  را به سمت تولید ببرند تشویق می‌کنیم.

وی اضافه کرد:  اگر صادرات را توسعه ندهیم بازدهی در تولید ملی بالا نمی‌رود و نقدینگی بجای آنکه سمت تولید برود به سمت رانت و دلالی می‌رود و همین فجایعی که در این دولت در اقتصاد ملی ما به وجود آمد را خواهیم داشت.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری درباره FATF گفت:‌ پرونده FATF در مجمع تشخیص مصلحت نظام باز است و اگر دولت من روی کار بیاید به طور جدی ابهامات FATF را در داخل و خارج از کشور و در دبیرخانه دنبال می‌کنیم.

رضایی با اشاره به اینکه دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام تنها ۱۲ اقدام از ۳۹ اقدام انجام شده دولت را قبول کرده است، ادامه داد: اگر هم هر دو لایحه در مجمع تصویب شود با این دیپلماسی که دولت ما داشته شاید ۵ تا ۶ سال طول بکشد و وارد FATF نشویم.

وی تاکید کرد: تضمین‌های لازم را می‌گیرم و  سعی می‌کنیم ابهامات برطرف شود و اشکالاتی که سر راه پیوستن به وجود آمده، را دنبال می‌کنیم.

رضایی همچنین برجام را سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: آمریکا باید به سرعت تحریم‌ها را بردارد و اقدام مشروط را نمی‌پذیریم و دیپلماسی را از حالت کاغذی خارج کرده و عملی می‌کنیم.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری افزود: اگر دولت ما روی کار بیاید با توجه به شناختی که آن‌ها از ما دارند کوتاه می‌آیند و به برجام بازخواهند گشت.

رضایی افزایش و تثبیت ارزش پول ملی را جزو برنامه‌ها و سیاست اصلی خود دانست و گفت: باید پول ملی ایران تقویت شود تا پس از دلار و یورو قویترین پول منطقه شود.

رضایی افزود: من اقتصاددان هستم و سال ۹۲ درحالی‌که هیچ خبری از سقوط پول ملی نبود، یک هزار تومانی را بلند کرده و نسبت به سقوط ارزش پول ملی هشدار دادم و گفتم ارزش پول ملی در خطر است.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از ایرانیان خارج از کشور دعوت کرد تا برای آبادانی کشور با دولت همراه شوند و گفت: به آن‌ها قول دادم در صورت موفقیت در انتخابات، زمینه سرمایه‌گذاری مالی و حضور معنوی آن‌ها در کشور را فراهم خواهم کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.