سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا گفت: «هنوز فاصله قابل توجهی برای پیمودن و بستن شکاف‌های موجود باقی مانده است و این شکاف ها در زمینه تحریم‌هایی هستند که باید لغو شوند. همچنین در زمینه گام‌هایی که ایران باید برای بازگشت به تعهدات برجامی خود بردارد، اختلاف‌نظرهایی وجود دارد».

به گزارش جماران؛ مشاور امنیت ملی آمریکا درباره چگونگی پیشبرد روند مذاکرات وین در زمینه احیای توافق هسته‌‌ای و اقدام‌های آمریکا در راستای بازگشت دوجانبه تهران-واشنگتن به برجام توضیحاتی ارائه داد.

ایلنا به نقل از اسپوتنیک نوشت: «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا درباره چگونگی پیشبرد روند مذاکرات وین در زمینه احیای توافق هسته‌‌ای و اقدام‌های آمریکا در راستای بازگشت دوجانبه تهران-واشنگتن به برجام توضیحاتی ارائه داد.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر این که آیا آمریکا در حال بررسی کاهش کامل تحریم‌های ایران است یا خیر، گفت: «هنوز در وین به توافقی نرسیده‌‌ایم».

سالیوان در ادامه افزود: «هنوز فاصله قابل توجهی برای پیمودن و بستن شکاف‌های موجود باقی مانده است و این شکاف ها در زمینه تحریم‌هایی هستند که باید لغو شوند. همچنین در زمینه گام‌هایی که ایران باید برای بازگشت به تعهدات برجامی خود بردارد، اختلاف‌نظرهایی وجود دارد».

سالیوان تصریح کرد: «دیپلمات‌های ما در هفته‌های آتی روی این مسأله کار خواهند کرد تا تلاش کنند بر اساس پایبندی در ازای پایبندی، به بازگشتی دوجانبه به برجام برسند. در حال حاضر هیچ توافقی وجود ندارد. امیدواریم بتوانیم پیشرفتی حاصل کنیم».

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.