محسن هاشمی رییس شورای شهر تهران با بیان اینکه باید برنامه‌ریزی دقیق‌تری برای انتخابات انجام شود تا پیک چهارم کرونا به پیک پنجم تبدیل نشود، هشدار داد: بدون پروتکل های ویژه، انتخابات در پیک پنجم رکورد تلفات را خواهد شکست.

به گزارش جماران؛ محسن هاشمی گفت: در این شرایط، برگزاری همزمان چهار انتخابات، پیک چهارم نوروزی را که در فرودین و اردیبهشت، رخ داده به پیک پنجم که در خرداد بدلیل انتخابات شکل می گیرد متصل کرده و شاهد بدترین شرایط وبیشترین میزان تلفات خواهیم بود بنابراین باید برنامه ریزی دقیقی برای نحوه تبلیغات و هنگام برگزاری رای گیری و پروتکل های لازم اعلام گردد و تعداد صندوق ها نیز حداقل به دوبرابر شرایط عادی افزایش یابد.

رئیس شورای شهر تهران گفت:‌  متاسفانه شرایط کرونایی در کشور بسرعت به وخامت رسیده است و شرایط بستری ها حتی نسبت به پیک سال گذشته نیز افزایش یافته است و به نظر می رسد با این نحوه رعایت پروتکل های ستاد ملی مقابله با کرونا در اردیبهشت ماه، شاهد حفظ وضعیت قرمز در بسیاری از نقاط کشور از جمله تهران خواهیم بود.

محسن هاشمی در جریان دویست و هشتاد و هشتمین جلسه شورای شهر تهران در نطق پیش از دستور خود گفت: در این شرایط، برگزاری همزمان چهار انتخابات، پیک چهارم نوروزی را که در فرودین و اردیبهشت، رخ داده به پیک پنجم که در خرداد بدلیل انتخابات شکل می گیرد متصل کرده و شاهد بدترین شرایط وبیشترین میزان تلفات خواهیم بود بنابراین باید برنامه ریزی دقیقی برای نحوه تبلیغات و هنگام برگزاری رای گیری و پروتکل های لازم اعلام گردد و تعداد صندوق ها نیز حداقل به دوبرابر شرایط عادی افزایش یابد.

او ادامه داد: برگزاری همزمان چهار انتخابات ریاست جمهوری وشورای شهر، میاندوره ای مجلس و میاندوره ای خبرگان، از دو جهت می تواند بحران آفرین باشد. جهت نخست مقطع برگزاری انتخابات وتبلیغات است که برخلاف انتخابات ریاست جمهوری که تعداد کاندیداهای آن بصورت طبیعی یک رقمی است در انتخابات شوراهای شهر وروستا تعداد کاندیداها ۶رقمی وقریب ۳۰۰ هزار نفر است، این تعداد انبوه کاندیدا اقدام به تاسیس ستاد، بازدید و جلسات مختلف خواهند کرد که ریسک ابتلا و تشدید بیماری را بالا خواهد برد.

هاشمی گفت: تنها در تهران، حدود 5 هزار کاندیدای شورای شهر وجود دارد که اگر هر کاندید فقط 2 جلسه انتخاباتی برگزار کند در یکهفته تبلیغات 10 هزار گردهمایی انتخابات در تهران برگزار می گردد که می تواند خود به کانون شیوع کرونا تبدیل شود.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه جهت دوم روزبرگزاری انتخابات است افزود: برخلاف انتخابات ریاست جمهوری که سریع و کوتاه فرایند رای گیری انجام می شود در انتخابات شوراها، پرکردن تعرفه زمان بر بوده وموجب ازدحام در صفهای رای گیری و محوطه پرکردن ترعفه صندوق رای می شود و با توجه به انگیزه های محلی ممکن است تجمعات و جمع آوری رای توسط کاندیداها نیز ازدحام را تشدید کند.

او ابراز امیدواری کرد وزیر کشور، استاندار وفرماندار تهران بسرعت تمیهدات لازم را جهت حفظ ایمنی و سلامت شهروندان در زمان انتخابات پیش بینی ومصوبات لازم را ازدولت، مجلس و ستاد ملی مقابله با کرونا دریافت کنند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.