هیات رییسه مجلس شورای اسلامی در جلسه امروز خود با توجه به سرعت شیوع کرونا، تصمیم گرفت که جلسات کمیسیون‌های تخصصی و کمیته‌های در هفته جاری برگزار نشود.

به گزارش جماران؛ سخنگوی هیئت رئیسه مجلس گفت:تا اطلاع ثانوی کمیسیون ها،کمیته های مجلس،دیدار های نمایندگان تعطیل و برگزاری جلسات صحن محدود می شود.

محمد حسین فرهنگی  در تشریح نشست عصر امروز یکشنبه (۲۹ فروردین ) هیئت رئیسه مجلس گفت:با توجه به سرعت شیوع کرونا، مقرر شد فعلا کمیسیون ها،کمیته های مجلس و دیدارهای نمایندگان  تعطیل و جلسات صحن علنی مجلس محدود شود. 

سخنگوی هیات رئیسه مجلس ادامه داد: در خصوص قانون انتخایات ریاست جمهوری نیز مقرر شد توسط کمیسیون امور داخلی و شوراها آخرین اصلاحات  انجام شود و در صورت عدم حل مشکل، اصرار به مجلس پیشنهاد شود تا در صورت تصویب، مجمع خود تصمیم گیری درباره سامان یافتن یا هرج و مرج در ثبت نام های انتخابات ریاست جمهوری را بر عهده بگیرد. 

فرهنگی خاطرنشان کرد: ضمنا هیات رئیسه مجلس مداخله مجمع در فرآیند تصمیم گیری بین مجلس و شورای نگهبان را نمی پذیرد و مقرر شد موضوع از طرق مقتضی پیگیری شود.

وی یادآور شد: در قانون اساسی پیش بینی شده است اختلاف بین مجلس و شورای نگهبان به مجمع ارجاع شود اما مرجع رسیدگی به اختلاف  بین مجلس و مجمع  مشخص نیست.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.