علی اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی تصریح کرد: البته گروهها و شخصیتهای متعددی در ماههای اخیر با بنده برای حضور در عرصه انتخابات رایزنی داشته اند ولی به همه این عزیزان گفته ام که چنین قصد و برنامه ای ندارم .

به گزارش جماران؛ بعد از کلاب هاوس 4 ساعته علی اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی که درآن به ده ها سوال هسته ای ،برجامی ، سیاسی و حتی اقتصادی خبرنگاران از طیف های مختلف سیاسی داخل  و خارج کشور پاسخ داد، برخی صفحات رسانه های مجازی شایع کردند که صالحی درحال رایزنی با شخصیتها برای کاندیداتوری انتخابات 1400است.

رییس سازمان انرژی اتمی در گفتگو با روزنامه خراسان ضمن رد چنین خبرسازیهایی تصریح کرد: البته گروهها و شخصیتهای متعددی در ماههای اخیر  با بنده برای حضور در عرصه انتخابات رایزنی داشته اند  ولی به همه این عزیزان گفته ام که چنین قصد و برنامه ای ندارم .

 وی همچنین در مورد سخنانش در کلاب هاوس و خوش بینی نسبت به آینده برجام تصریح کرد: معنی سخنان بنده حل و فصل همه موضوعات در هفته آینده نبود بلکه گفتم با توجه به اینکه امریکا دیگر دنبال این نیست که ایران اول به تعهداتش عمل کند احتمال باز شدن بن بست وجود دارد و هفته آینده مشخص می شود که این بن بست باز می شود یا خیر . 

رییس سازمان انرژی اتمی در ادامه با اشاره به بیستم فروردین و روز ملی صنعت هسته ای، از رونمایی 133دستاورد مهم این صنعت در این روز با حضور رییس جمهور خبر داد و گفت تعدادی از پروژه های ما به صورت ویدئوکنفرانس و باقی با حضور دکتر روحانی در نمایشگاه دستاوردهای صنعت هسته ای رونمایی می شوند. 

وی با اشاره به ساخت 15 نوع سانتریفیوژ ایرانی نسل جدید در سالهای اخیر اظهار داشت : امروز دیگر تنها ماشنیهای نسل اول ما غنی سازی نمی کنند بلکه علاوه بر سانتریفیوژهای IR1 ،سانتریفیوژهایIR2M، IR4 و IR6  داریم که  در حال تولید مواد غنی شده برای ایران هستند و ماشین های دیگر پیشرفته نیز تستهای خود را می گذرانند.

صالحی خاطر نشان کرد: با وجود تولید مواد غنی شده با این ماشینهای جدید امروز مجموع ظرفیت عملی غنی سازی در حال حاظر به ۱۶۵۰۰سو رسیده در حالی که حداکثر ظرفیت عملی غنی سازی قبل از برجام ۱۳۰۰۰ سو و تنها با ماشینهای نسل قدیم IR1 بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.