خانم الصلحدار می‌گوید تفکرات زن ستیزانه غالب در مصر باعث شده چنین خبر جعلی‌ای در کشورش پذیرفته شود. او می‌گوید دفعه اولی نیست که با این اتفاقات مواجه می‌شود.

به گزارش جماران؛ روزی که کشتی عظیم الجثه اِوِر گیوِن در مسیر کانال سوئز متوقف شد و این آبراهه را مسدود کرد، سر خانم مروه الصِلِحدر بیش از پیش شلوغ شد. گوشی همراهش مدام زنگ می‌خورد که دوستانش خبر بدهند در شبکه‌های اجتماعی او را مسئول مسدود شدن این کانال معرفی کرده‌اند؛ یک زن که کاپیتان کشتی است و «حتما» هم ناخدا و فرمانده بدی هست که باعث شده چنین اتفاقی بیفتد! 

مروه الصلحدار نخستین زنی است که در مصر موفق شده به مقام کاپیتانی کشتی برسد. اما در روزی که کشتی اور گیون در کانال سوئز متوقف شد و گیر افتاد، خانم مروه الصلحدار به عنوان فرمانده یکی از کشتی‌های سازمان ایمنی دریایی مصر، صدها مایل دورتر از کانال سوئز و در آبهای اسکندریه مشغول فعالیت بود!

نکته عجیب‌تر اینکه رسانه‌‌ای مثل عرب‌نیوز اسکرین‌شاتی از خبر جعلی مربوط به مروه الصلحدار را منتشر کرده و به شایعات دامن زده بود! شایعاتی که در توییتر و فیس‌بوک هم ادامه پیدا کرد و نام خانم الصلحدار را سر زبانها انداخت.

خانم الصلحدار می‌گوید تفکرات زن ستیزانه غالب در مصر باعث شده چنین خبر جعلی‌ای در کشورش پذیرفته شود. او می‌گوید دفعه اولی نیست که با این اتفاقات مواجه می‌شود. روزهای اولی هم که به عنوان کاپیتان در مرکز حمل و نقل دریایی کشورش مشغول به ‌کار شده با این مسائل برخورد داشته است./ روزنامه شرق

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.