متکی، سخنگوی شورای وحدت اصولگرایان گفت: شورای وحدت در دو عرصه انتخابات شوراها و ریاست جمهوری پیگیری دارد و قریب به ۳۰۰ نفر در شورای وحدت برای شورای شهر ثبت نام کرده‌اند.

به گزارش جماران؛ سخنگوی شورای وحدت اصولگرایان گفت: برگزاری انتخابات پرنشاط و پر شور موجب قوی‌تر کردن ارکان نظام است و نشان دهنده حمایت مردم از نظام و کشور است.

منوچهر متکی در دومین نشست خبری خود با اصحاب رسانه ضمن تبریک سال نو و میلاد حضرت ولیعصر (عج)، اظهار کرد: همانگونه که در بیانات نوروزی مقام معظم رهبری اشاره شد، سال ۱۴۰۰ سالی است که اتفاقات مهمی در کشور را شاهد خواهیم بود. برگزاری انتخابات پرنشاط و پر شور موجب قوی‌تر کردن ارکان نظام است و نشان دهنده حمایت مردم از نظام و کشور است و این موضوع درخواست رهبر است. مقام معظم رهبری بر انتخاب درست تاکید داشتند و فهم ما از این کلام این است که صرف حضور در انتخابات کافی نیست بلکه ما با یک انتخاب درست می‌توانیم به مسیر درست حل مشکلات رأی دهیم بنابراین انتخابات ۱۴۰۰ انتخابات باید پرشور و پر نشاط با انتخاب درست توسط مردم باشد.

سخنگوی شورای وحدت افزود: ما براساس چارچوب فکری خود معتقدیم رییس جمهور باید مشخصاتی را که مورد انتظار مردم است و مقام معظم رهبری را دارا باشد. شخصی که با علم و آگاهی وارد این عرصه شود.

وی با بیان اینکه انقلابی بودن، مردمی بودن و توانمند بودن از ویژگی‌هایی است که باید برای انتخابات ۱۴۰۰ در نظر گرفته شود، گفت: شورای وحدت در دو عرصه انتخابات شوراها و ریاست جمهوری پیگیری دارد و قریب به ۳۰۰ نفر در شورای وحدت برای شورای شهر ثبت نام کرده‌اند؛ این افراد با توجه به مشارکت تشکل‌های مختلف شورای وحدت و اقشار و جامعه روحانیت این کاندیداها معرفی شدند. همچنین هیأتی برای داوری و رسیدگی به این نامزدها تشکیل شد که این هیأت نیز متشکل از تشکل‌های مختلف شورای وحدت و اقشار و جامعه روحانیت است؛ اعضای این هیأت به ۱۰۴ نفر کاهش یافته و در حال حاضر هیأت اجرایی انتخابات شوراها در حال بررسی است که این لیست را به ۶۳ نفر برساند. در مرحله بعد نیز به ۴۲ نفر و ۲۱ نفر خواهد رسید.

متکی بیان کرد: لیست نهایی شورای وحدت با در نظر گرفتن نیازهای شورای شهر تهران و کلانشهر تهران انتخاب خواهد شد که افراد بتوانند در کمیسیون‌های تخصصی شورای شهر تهران نقش آفرین باشند.

وی ادامه داد: با در نظر گرفتن قوانین و مقررات انتخابات شوراها و در بازه زمانی که قانون در نظر گرفته، بعد از نهایی شدن فهرست، شورای وحدت به طور رسمی لیست را در اختیار مردم قرار خواهد داد.

سخنگوی شورای وحدت اصولگرایان اضافه کرد: تاکنون ۱۹ کمیته در شورای وحدت تشکیل شده است که  این کمیته‌ها موضوعی و اقشاری هستند. این ۱۹ کمیته یک هسته مرکزی ۲۱ نفره دارند. همایش‌های این کمیته‌ها از اسفند ماه آغاز شد و ۵ همایش فرهنگیان، کارگران، جوانان، بانوان و صنعتگران در طول ماه اسفند برگزارش شد و همایش‌های باقی مانده را نیمه دوم فروردین و نیمه اول اردیبهشت برگزار خواهیم کرد.

وی اظهار کرد: خوشبختانه ما در ۲۸ استان کشور شوراهای وحدت را تشکیل دادیم و در هر مرکز استانی هیأت ۲۵ نفره اجرایی شکل می‌گیرد و مانند مرکز استان کمیته‌های مختلف را می‌توانند تشکیل دهند. هر کمیته‌ای متشکل از رییس و اعضای آن کمیته است و تعداد اعضای کمیته‌ها از ۲۰ تا ۱۰۰ نفر است.

متکی گفت: برگزاری نشست سراسری شورای وحدت به صورت حضوری و‌ مجازی را در فروردین‌ ماه در پیش داریم. شورای وحدت معتقد است که مسئولیت مشارکت فعال و پرنشاط مردم را بر عهده دارد و با ساختارهایی که در حال شکل‌گیری است و برنامه‌هایی که ارائه می‌دهد، سهم خود را ایفا خواهد کرد.

وی افزود: با اقدامات مثبتی که در قوه قضاییه شاهد بودیم و همچنین با ترکیب متعهدانه مجلس یازدهم، گام سوم شکل‌گیری دولت فعال و مردمی و معتقد به مدیریت میدانی است و امیدواریم که چشم انداز و افق روشنی که مقام معظم رهبری ترسیم کردند، محقق خواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.