رییس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت تاکید کرد: هر واکسن کرونا که وارد شود، توسط وزارت بهداشت خریداری می‌شود.

به گزارش جماران؛ رییس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: هر واکسن کرونا از هر مسیری که وارد کشور شود، توسط وزارت بهداشت خریداری شده و برای تلقیح در اختیار شبکه بهداشت قرار می‌گیرد و تا رسیدن به واکسیناسیون جمعیت هدف، انجام واکسیناسیون رایگان خواهد بود.

کیانوش جهانپور روز شنبه در یک گفت‌وگوی زنده تلویزیونی افزود: تاکنون ۳ فراخوان برای شرکت‌های خصوصی و غیردولتی برای واردات واکسن کرونا صادر شده که اگر توان خرید واکسن دارند، اسناد و مدارک خود را ارسال کنند.

وی ادامه داد: معاملات واکسن در این بازه زمانی معمولا از دولت به دولت صورت می‌گیرد. هر واکسنی که وارد کشور شود، توسط وزارت بهداشت و هیات امنای ارزی خریداری شده و در اختیار شبکه بهداشت برای تلقیح قرار می‌گیرد.

عدم تناسب عرضه و تقاضای واکسن کرونا

جهانپور بیان کرد: با عدم تناسب عرضه و تقاضا واکسن‌های کرونا مواجه و کمبود مواد اولیه مواجه هستیم که منجر به کندی فرآیند تولید شده است. در حال حاضر در مورد برخی واکسن‌ها چند روز و برخی چند هفته تاخیر ورود مواجه شدیم. در یک مورد نیز به دلیل نیاز داخلی یک کشور، دادستانی آن کشور مانع ورود محموله خریداری شده ما شده‌اند.

وی افزود: تمام تلاش‌ها در سطح جهانی و کوواکس و سازمان جهانی بهداشت و سفرا و نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در جهت تسریع دریافت واکسن‌های کرونا است.

کمبود واکسن کرونا مشکل جهانی است

رییس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت اظهار کرد: در افزون بر ۲۰۰ کشور جهان، ۱۰ کشور ۷۰ درصد واکسن کرونا را مصرف کرده‌اند. واکسیناسیون در کشورهایی مثل ما با سرعت محدودی پیش رفته است. معضل کمبود واکسن کرونا جهانی است و سازمان‌های بین المللی به دنبال رفع مشکل کمبود واکسن هستند. تمرکز بر توان تولید داخل و دور اندیشی در این زمینه منجر به این می‌شود که در ماه‌های آتی به تسریع واکسیناسیون امیدوار باشیم و تا پایان سال به واکسیناسیون جمعیت هدف برسیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.