آیت‌الله سیدمحمد سعیدی امام جمعه قم تاکید کرد: همه تلاش کنند در انتخابات آینده دولت جوان، حزب اللهی، مقاوم و غیر وابسته به بیرون مرزها زمام دولت را به عهده بگیرد

به گزارش جماران؛ به نقل از فارس، امام جمعه قم گفت: باید در انتخابات آینده همه تلاش کنند دولت جوان، مؤمن، با انگیزه، حزب اللهی، کار بلد، مقاوم، خستگی ناپذیر و غیر وابسته به بیرون مرزها و ولایتمدار زمام دولت را به عهده بگیرد.

آیت‌الله سیدمحمد سعیدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با اشاره به خطبه 132 نهج البلاغه اظهار کرد: کسی که جامه تقوا را بر قلبش بپوشاند کارهای نیکویش آشکار می‌شود بنابراین رفتاری مناسب با تقوا داشته باشید زیرا دنیا گذرگاهی برای جمع‌آوری توشه برای آخرت است.

وی اسلام را در پنج قاره جهان در حال گسترش عنوان کرد و افزود: تلاش‌های نظام‌های طاغوتی نه تنها سبب خاموش شدن نور الهی نشده بلکه سبب رشد بیشتر اسلام شده است.

امام جمعه قم تصریح کرد: بر اساس روایات زمان غلبه فراگیر اسلام را هنگام قیام ولی عصر(عج) دانسته‌اند و اسلام فراگیر خواهد بود و همه به برکت اسلام متدین می‌شوند.

وی یادآور شد: زمانی وعده خدا تحقق پیدا می‌کند که مسلمانان بر سر پیمان دفاع از دین و مبارزه با کفار مقاوم و استوار بمانند همانگونه که در دوران کنونی انقلاب اسلامی به رهبری مرجع دینی امام خمینی(ره) با همراهی مردم و به انگیزه احیای امر اهل بیت(ع) و حدود الهی محقق شد و با قیام، لرزه بر کاخ ابرقدرتان افکندند.

آیت‌الله سعیدی خاطرنشان کرد: برای رسیدن به این هدف راهبردی مسلمانان نباید منتظر تحقق در عصر حضرت ولی عصر(عج) باشند بلکه باید برای غلبه دین خدا بر سایر فرهنگ‌ها و تمدن‌ها بر اساس حجت، برهان، کسب اقتدار مادی و معنوی تلاش کنند و برای وصول موانع را از سر راه بردارند.

وی با اشاره به خطبه 190 حضرت امیرمؤمنان(ع) گفت: تقوا ریسمان محکمی است که رشته‌های آن از استحکام قوی برخوردار هستند و انسان را برای کمال و تقرب به خدا یاری می‌کنند ولی گناه بزرگترین آفت و آسیبی است که رشته‌های ریسمان را پاره می‌کند و اگر انسان با توبه و استغفار به ترمیم نپردازد محکوم به شقاوت الهی می‌شود.

امام جمعه قم با اشاره به فرارسیدن میلاد حضرت ولی عصر(عج) گفت: رسول خدا(ص) خطاب به حضرت زهرا(س) فرمودند مهدی(عج) از نسل تو و این بشارت برای تو است. نیمه شعبان مظهر امید به آینده و اصلاح به وسیله حضرت ولی عصر(عج) است روزی که مستضعفان از زیر ظلم خارج می‌شوند و زیر پوشش امام عصر(عج) و حاکمیت الهی قرار می‌گیرند.

وی خاطرنشان کرد: این روز، روز سربازان گمنام امام زمان(عج) است که در امنیت کشور نقش دارند و روز وزارت اطلاعات است. این نیروهای سختکوش و پرتلاش خواب را بر خود حرام کردند تا مردم راحت باشند. مبارزه با جاسوسان و گروه‌های تکفیری بخشی از رسالت آنها است.

آیت‌الله سعیدی 12 فروردین روز تاریخی ایران اسلامی دانست و افزود: در این روز ملت ایران با رأی حداکثری، نظام سلطنتی را به نظام مردمی تغییر دادند و ثمره مبارزات سلطنتی ملت ایران به بار نشست و نظام جمهوری اسلامی استقرار پیدا کرد.

امام جمعه قم با اشاره به شعار امسال مبنی بر «تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» گفت: با شعار سال قبل مبنی بر جهش تولید تا حدی زیرساخت‌ها و امور زیربنایی انجام شده ولی در حد انتظار اتفاقی روی نداده است. باید آثار جهش تولید در زندگی و معیشت مردم مشاهده شود و گشایش معیشتی وجود داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس شعار امسال باید موانع از سر راه تولید برداشته شود و در نظر داشت جهش تولید امر راهبردی است و تحقق آن به ملزوماتی نیاز دارد. اگر پشتیبانی و مانع‌زدایی مدنظر قرار می‌گرفت بدون تردید با وجود شرایط تحریم و با توجه به ظرفیت‌ها و استعدادها جهش تولید رقم می‌خورد.

آیت‌الله سعیدی با بیان اینکه مجلس باید قوانین و آیین‌نامه‌های دست و پا گیر را کنار بزند، گفت: باید شرایط به گونه‌ای رقم بخورد که سرمایه‌گذار و تولیدکننده به راحتی کار خود را انجام دهند.

وی خاطرنشان کرد: اکنون در کشور ما دلالی راحت‌تر از کار تولیدی است و به این وسیله پول را از چرخه تولید خارج می‌کنند و این امر به کشور ضرر می‌زند.

امام جمعه قم ادامه داد: افراد تولیدکننده سودی ندارند ولی به دلیل ایمان و عشق به تولید زندگی می‌گذرانند و برخی اوقات با وجود متضرر شدن، بر اساس ایمان و تعهد در این راه مقاومت و تلاش می‌کنند.

وی با بیان اینکه در امر تولید تنها نباید از تولیدکننده دفاع کرد، گفت: این امر سبب می‌شود تولیدکننده در اثر حمایت همه جانبه با کیفیت ناقص و غیر فنی محصول را تولید کند.

آیت‌الله سعیدی ادامه داد: بخشی از رونق تولید مربوط به خود تولیدکنندگان است که باید رقابتی و سالم و قابل عرضه در بازارهای جهانی داشته باشند که در این زمینه باید صاحب نظران عرصه اقتصاد و تولید، به جوانان مشورت دهند.

وی قوه قضائیه را دارای نقش بازرسی و مقابله با مفسدان عنوان کرد و افزود: رئیس قوه قضائیه و همکارانش گام‌های مؤثری برداشتند. قوه مجریه در راستای تحقق شعار سال از دو قوه دیگر مؤثرتر و مخاطب اصلی است و بار اداره کشور بر عهده او است.

امام جمعه قم تأکید کرد: باید تریبون‌دارها و رسانه‌ها با شناسایی ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها به کمک مسؤولان بشتابند تا شعار سال تحقق پیدا کند.

وی با بیان اینکه بر اساس منظومه فکری رهبری راهبرد اصلی مقابله با تحریم ها و مقاوم سازی‌ها در مواجهه با این مشکل بی اثر کردن این امر است، گفت: دولت و ملت برای دستیابی به بی اثر کردن تحریم‌ها باید بر اساس نظر رهبر چند محور را در دستور کار قرار دهند که در این زمینه حفظ اتحاد و انسجام، قوی بودن در همه زمینه‌ها ، بی‌اعتمادی به دشمن و فکر کردن برای خنثی کردن تحریم لازم است.

آیت الله سعیدی تأکید کرد: بیش از آنکه به فکر رفع تحریم از طریق مذاکره باشیم به فکر خنثی کردن تحریم‌ها باشیم و همچنین رو کار آمدن دولت جوان انقلابی کلید حل مشکلات کشور است.

وی با بیان اینکه اگر جریان انقلابی تمام قد و کامل در صحنه باشد ولی دولت حاکم جهت‌گیری‌هایش انقلابی نباشد کارآمدی شکل نمی‌گیرد، گفت: عمده امکانات در دولت متمرکز شده زمانی که دولت جهادی و انقلابی نباشد و با چراغ خاموش به مذاکره مخفی با دشمن و مستکبر مشغول باشد جریان جوان انقلابی راه به جایی نمی‌برد.

امام جمعه قم یادآور شد: باید در انتخابات آینده همه تلاش کنند دولت جوان، مؤمن، با انگیزه، حزب اللهی، کار بلد، مقاوم، خستگی ناپذیر و غیر وابسته به بیرون مرزها و ولایتمدار زمام دولت را به عهده بگیرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.