کریس مورفی سناتور دموکرات با اعلام این‌که دستیابی به اجماع در کنگره میان جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها در خصوص بازگشت آمریکا به برجام دور از ذهن است، گفت که دولت نباید منتظر این امر باشد.

به گزارش جماران؛ سناتور دموکرات ایالت «کانتیکت» تأکید کرد که آمریکا به عنوان طرفی که از برجام خارج شد، اکنون باید برای بازگشت به توافق قدم بردارد و نباید از این امر خجالت بکشد.

«کریس مورفی» سناتور دموکرات ایالت «کانتیکت» تأکید کرد که آمریکا به عنوان طرفی که از برجام خارج شد، اکنون باید برای بازگشت به توافق قدم بردارد و نباید از این امر خجالت بکشد.

وی با اعلام این‌که دستیابی به اجماع در کنگره میان جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها در خصوص بازگشت آمریکا به برجام دور از ذهن است، گفت که دولت نباید منتظر این امر باشد.

مورفی افزود که چنانچه دولت آمریکا منتظر دستیابی به اجماع در کنگره باشد، مرتکب اشتباه خواهد شد. هر چند آنها در حال رایزنی با کنگره هستند اما فکر نمی‌کنم خروجی آن، یک اجماع باشد.

وی در پاسخ به پرسشی در خصوص این‌که با توجه عهدشکنی آمریکا، چگونه می‌توان به ایران اطمینان خاطر داد که این اتفاق بار دیگر تکرار نخواهد شد، گفت که در زمان تصمیم ترامپ برای خروج از برجام، برخی جمهوری‌خواهان هم با آن مخالف بودند و به همین نمی‌توان گفت که دولت بعدی هم لزوما رفتاری مشابه دولت سابق انجام دهد.

مورفی که بارها از سیاست‌های دولت سابق آمریکا در قبال ایران انتقاد کرده است، پیش از این نیز تأکید کرده بود که سیاست فشار حداکثری علیه ایران که توسط «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری سابق آمریکا دنبال می‌شد، متحمل شکستی «فاجعه‌بار» شد.

وی در یک رشته توئیت نوشت:‌ «فرضیه تندرو‌ها این بود که اگر از توافق هسته‌ای خارج شویم و به تحریم‌ها و مذاکره خشن و تند باز گردیم، ایران نه فقط در خصوص تسلیحات هسته‌ای بلکه درباره موشک‌ها، حقوق بشر، تروریسم و سایر موارد نیز پای میز مذاکره حاضر می‌شود. ترامپ این فرضه را آزمود، چهار سال به آن زمان داد، این فرضیه جواب نداد، به هیچ عنوان».

وی ادامه داد: «هیچ کشور دیگری به تحریم‌های جدید ما نپیوست. در عوض، همه شرکای برجامی ما راه‌های میان‌بری برای زنده نگه داشتن اقتصاد ایران پیدا کردند و ایران بخش‌های تعطیل شده برنامه هسته‌ای خود را از سر گرفت و بار دیگر سربازان آمریکایی در عراق را هدف قرار داد. یک فاجعه تمام‌عیار».

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.