لاوروف بر اساس یک سفر کاری وارد چین شد. سرگئی لاوروف با وانگ یی وزیر امور خارجه چین در گویلین دیدار کرد و طرفین در خصوص برجام گفت و گو کردند.

به گزارش جماران؛ سرگئی لاوروف وزیر امورخارجه روسیه امروز دوشنبه وارد گویلین شد و با وانگ یی همتای چینی خود در باره موضوعات مختلف از جمله برجام گفت وگو کردند.

لاوروف بر اساس یک سفر کاری وارد چین شد. سرگئی لاوروف با وانگ یی وزیر امور خارجه چین در گویلین دیدار کرد.

وزرا همدیگر را در مورد روابط روسیه و چین با ایالات متحده آگاه کردند و همچنین در مورد موضوعات مهم روز دنیا، از جمله تعامل در سازمان ملل و سایر سازمانهای بین المللی، اوضاع افغانستان، میانمار و برجام گفت وگو کردند.   

لاوروف امروز دوشنیه سفر چهار روزه خود به چین و کره جنوبی را آغاز کرد. فردا سوم فروردین  نیز دو طرف دورنمای توسعه روابط دوجانبه باتوجه به بیستمین سالگرد امضا قرارداد همکاری و دوستی و حسن همجواری بین روسیه و چین را بررسی می کنند.

 

164575461

وزرای خارجه روسیه و چین درخصوص موضوعات مهم بین المللی و همکاریهای دو کشور در عرصه های مختلف و نیز در عرصه بین المللی گفت و گو می کنند.  

 لاوروف در گفت و گو با رسانه های چینی نیر  تصریح کرد: رسیدن روابط دو کشور به سطح بی سابقه، تا حدود زیادی بخاطر اجرای توافقنامه دوستی و همکاری و حسن همجواری بوده است که در سال ۲۰۰۱ توسط ولادیمیر پوتین و جیانگ زمین روسای جمهوری روسیه و چین امضا شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.