سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در ارتباط با موضع اخیر وزیر دفاع انگلیس گفت: همواره بین مواضع مقامات انگلیس و اراده عملی فاصله وجود داشته وموضع انگلیس برای تسویه بدهی به ایران باید عملگرایانه باشد.

به گزارش جماران؛ وزیر دفاع ایران با موضع‌گیری به اظهارات اخیر «بن والاس» وزیر دفاع انگلیس مبنی بر لزوم پرداخت بدهی این کشور به ایران گفت: موضع انگلیس برای تسویه بدهی باید عملگرایانه باشد.

سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع وپشتیبانی نیروهای مسلح در ارتباط با موضع اخیر وزیر دفاع انگلیس گفت: با وجود اینکه بن والاس وزیردفاع انگلیس مجددا بر تسویه قراردادهای نظامی بین طرفین و لزوم پرداخت بدهی پس از چهل و دو سال به جمهوری اسلامی ایران تأکید کرده است اما همواره بین مواضع مقامات انگلیس و اراده عملی فاصله وجود داشته وموضع انگلیس برای تسویه بدهی به ایران باید عملگرایانه باشد.

وزیر دفاع افزود: باتوجه به آرای دادگاه و تعهدات قراردادی و گفتگوهای متعدد طرفین درباره راهکارهای عملی برای تسویه بدهی‌ها، محدودیت‌های ناشی از تحریم‌های ظالمانه مانع اصلی نیست و انتظار به حق ملت ایران لزوم اراده عملی دولت انگلیس برای پایان دادن به این  موضوع ازطریق راهکارهایی است که درگفتگوهای طرفین مطرح است.

«بن والاس» وزیر دفاع انگلیس روز دوشنبه در گفت‌وگو با شبکه رادیویی «تایمز» انگلیس گفت که باید بدهی‌های جمهوری اسلامی ایران باید پرداخت شود.

این بدهی مربوط به قرار داد ایران و انگلیس در دهه ۱۹۷۰ میلادی  برای تحویل ۱۵۰۰ تانک چیفتن و ۲۵۰ خودروی زرهی به طرف ایرانی بوده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1502362
  • منبع: روابط عمومی وزارت دفاع
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.