ظریف با تاکید بر اینکه «ایران آماده گفت و گو با تمامی همسایگانش است و نیازی به بیگانگان برای ترسیم آینده منطقه نیست»، تصریح کرد: «از طریق گفت و گو و دیپلماسی می توان منطقه ای جدید ساخت و توسعه انسانی، اجتماعی و اقتصادی را در پیش گرفت.»

به گزارش جماران؛ وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با انتقاد از دخالت های بین المللی در منطقه خاورمیانه به عنوان عامل بی ثباتی و ناامنی در این منطقه گفت: دخالت های آمریکا بیشترین میزان ناامنی و بی ثباتی را در منطقه ما به دنبال داشته است.

محمدجواد ظریف روز سه شنبه در مجمع گفت و گوی تهران گفت: اقدامات مخرب آمریکا در منطقه ما محدود به دخالت نظامی نمی شود و جنگ اقتصادی امریکا علیه ملت ایران عواقبی از جمله مشکلات مقابله با پاندمی کرونا در ایران داشته است.

ظریف در بخشی دیگر از سخنانش گفت: ایران آماده گفت و گو با تمامی همسایگانش است و نیازی به بیگانگان برای ترسیم آینده منطقه نیست.

وزیر امو خارجه گفت : از طریق گفت و گو و دیپلماسی می توان منطقه ای جدید ساخت و توسعه انسانی، اجتماعی و اقتصادی را در پیش گرفت.

وی تاکید کرد: ملت های منطقه برای حل و فصل اختلافات و زندگی در یک فضای صلح آمیز، نیازمند گفت و گو هستند.

ظریف در سخنانش بار دیگر، بر اهمیت ابتکار ایران برای گفت و گوهای منطقه ای با عنوان "ابتکار صلح هرمز" تاکید کرد.

 

164564611

 

وزیر امور خارجه گفت: بحثی در این نیست که مداخلات بین المللی طولانی و خطرناک در منطقه ما یکی از دلایل اصلی مشکلات موجود است. منطقه ما موضوع طراحی های ژئوپولتیک به وسیله نقش آفرینان فرامنطقه ای در پنج قرن گذشته بوده است.

ظریف افزود: در دوران اخیر آمریکا ناامنی و بی ثباتی این منطقه را بیش از هر منطقه دیگری تشدید کرده است. طبق آمار خود آمریکا، در کمتر از دو دهه، 7 تریلیون دلار صرف جنگ های بی پایان و مداخلات نظامی در این منطقه شده است.

در ادامه برنامه مجمع گفت و گوی تهران، قرار است مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه و وزیر امور خارجه افغانستان سخنرانی کنند.

خبر تکمیل می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.