حق‌شناس عضو شورای شهر تهران در برنامه جهان آرا در مورد ماجرای ملک دولت در جماران گفت: برخورد شهرداری به مذاق مسئولان خوش نیامد! در نهایت شهرداری با دولت همکاری کرد ولی شورا مخالف بود.

به گزارش جماران؛ محمدجواد حق‌شناس عضو شورای اسلامی شهر تهران که در برنامه جهان آرا حضور یافته بود گفت: شورای شهر کنونی تهران به نقطه مطلوب اهداف خود دست نیافت مثلا نتوانست کمک لازم را از دولت دریافت کند، البته با توجه به همه‌گیری کرونا، و 60 هزار میلیارد بدهی از گذشته، نمره خوبی به عملکرد شورا می‌دهم.

*یک وزارتخانه می‌آید در تهران یک برج می‌سازد بدون اینکه هزینه عوارض بدهد!

*دولت در ایران بسیار قدرتمند است و در 20 سال اول بعد از انقلاب هم کاملا مسلط بر شهرداری‌ها بوده و حقوق مردم چندان دیده نشده است، بعد از آن هم حقوق مردم استیفا نشده است.

*ساختمان ملک جماران بدون پروانه و تخلفی آشکار بود.

*برخورد شهرداری به مذاق مسئولان خوش نیامد! در نهایت شهرداری با دولت همکاری کرد ولی شورا مخالف بود.

*در نهایت آقای وزیر مسئله را به شورای عالی برد و مجوز را گرفتند البته با شکایت به سازمان بازرسی فعلا متوقف است.

*مراکز قدرت زیاد هستند و زورشان به شهرداری‌ها می‌چربد ولی سوال اینجاست که آیا قدرت شهرداری فقط باید برخورد با پیرزن کرمانشاهی یا مسئله‌ای مثل قضیه بندرعباس باشد؟

*رویکرد اصلی شورای شهر کنونی تهران، صرفا ساخت اتوبان و تونل نبوده، شهر پاک یکی از اولویت‌های کنونی است که شامل حوزه‌های مدیریت پاک، خدمت پاک و حفاظت از محیط زیست است.

*هیچ جلسه و مصوبه غیر علنی در شورای کنونی نداشتیم چون شفافیت حق مردم است.

* با صدور مجوز برج - باغ‌ها که من اسمش را یک جنایت می‌گذارم، بسیاری از باغ‌های تهران نابود شد؛ در شورای کنونی جلوی این کار گرفته شد و از محل جرایم قطع درختان آن باغ‌ها، زمین‌های بسیاری خریداری و فضای سبز احداث شد.

*شهرفروشی روندی 20 ساله در تهران بود و شهر را به تاراج برد؛ در دوره کنونی شورا، هر نوع تراکم‌فروشی و هولوگرام سیار متوقف شد در حالیکه به این ترتیب درآمدهای شهرداری کاهش یافت.

*در انتخابات سال گذشته، مردم از عملکرد دولت تدبیر و امید دلخور بودند و به همین دلیل به خصوص در تهران کمتر پای صندوق رأی آمدند.

*به نظر من در انتخابات این دوره شورا، مردم کاملا به یک لیست رأی نمی‌دهند بلکه چهره‌های شاخص هر لیست انتخاب می‌شوند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.