جک استرا سیاستمدار و وزیر خارجه اسبق بریتانیا در رابطه با پرونده بدهی کشورش به ایران گفت موضوع عجیب و خجالت آوری را فاش کرده و توضیح داده که چطور دولت بریتانیا به سه مقام ایرانی توهین کرده است.

به گزارش جماران؛ همشهری آنلاین نوشت: جک استرا سیاستمدار و وزیر خارجه اسبق بریتانیا در مصاحبه‌ای گفته سه مقام ایرانی که سال ۲۰۱۳ برای مذاکره درباره تانک‌های چیفتن به لندن آمده بودند، در فرودگاه بازداشت و پس از سه روز بازگردانده شدند.

استرا که در رابطه با پرونده نازنین زاغری راتکلیف، شهروند ایرانی بریتانیایی، با رادیوی چهار بی‌بی‌سی گفت‌وگو می‌کرد، گفت در گذشته بریتانیا تلاش‌هایی برای پرداخت بدهی ایران بابت قرارداد تانک‌های چیفتن در زمان شاه انجام داده که او یکی از این اقدامات را در بازداشت هیات اعزامی ایران"شرم آور برای بریتانیا" خوانده است.

او درباره تلاش‌های قبلی که به شکست و به گفته او "رسوایی" رسیده توضیح داد: در سال ۲۰۱۳ سفارت بریتانیا در تهران به سه مقام ایرانی ویزای سفر داد که همه می‌دانستند برای مذاکرات درباره پرداخت بدهی تانک های چیفتن به ایران است. آنها به هیترو [فرودگاه اصلی لندن] رسیدند و به طور کاملا قانونی وارد بریتانیا شدند اما ماموران اداره مهاجرت آنها را مانند متقاضیان پناهندگی سه روز در بازداشت نگه داشتند و سپس اخراج کردند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.