شهیندخت مولاوردی دبیرکل جمعیت حمایت از حقوق بشر زنان گفت: شورای نگهبان واژه رجل سیاسی را مورد تفسیر قرار دهد.

به گزارش جماران؛ دبیرکل جمعیت حمایت از حقوق بشر زنان، بانوان ایرانی را به مشارکت گسترده و پرشور در انتخابات ریاست جمهوری ١٤٠٠ فراخواند و از شورای نگهبان خواست واژه «رجل سیاسی» را مورد تفسیر قرار دهد.

شهیندخت مولاوردی امروز - جمعه - در دومین کنگره جمعیت حمایت از حقوق بشر زنان افزود: سرمایه اجتماعی و اعتماد عمومی تحت تاثیر عوامل مختلف به سطح نازلی رسیده و بی‌تفاوتی، بی‌انگیزی و ناامیدی بخشی از مردم از اثربخشی رای و نهادهای انتخابی در تعیین سرنوشت‌شان مسوولیت احزاب را مضاعف می‌کند.

وی یادآور شد: تحریم‌ها، ترورها، جنگ اقتصادی به ویژه در سه سال اخیر و ناکارامدی ها، جامعه را با بحران روبه‌رو ساخته است که موجب تشدید شکاف‌ها، گسست اجتماعی و تبعض جنسیتی شده است.

وی خاطرنشان کرد: مطابق اصل ۵۶ قانون اساسی، هیچ کسی نمی‌تواند حق سرنوشت را افراد سلب کند و به همین خاطر، جمعیت حمایت از حقوق بشر زنان آماده برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراها می‌شود.

دبیرکل جمعیت حمایت از حقوق بشر زنان با تاکید بر درک واقع‌بیانیه از دوران پساترامپ و اغتنام از این فرصت و پرهیز از فرصت‌سوزی ابراز داشت: با پافشاری بر طرح‌هایی که موجب کاهش مشارکت مردم می‌شود و با تعارض سیاست‌های اعلامی و اعمالی در زمان انتخابات، ممکن بهار انتخابات به پاییز گراییده شود.

زنان در انتخابات مشارکت گسترده و پرشوری داشته باشند

مولاوردی درباره شرایط امروز جریان اصلاحات بیان کرد: این جریان امروز در بزنگاه تاریخی قرار گرفته است. مسوولیت‌پذیری در شرایط کنونی کشور، پذیرش سهم خود و تن دادن به اصلاحات در اصلاحات نقطه تمایز این جریان با جریان‌های خود حق‌پندار محسوب می‌شود. بازگشت به جامعه، همگرایی، ترمیم و تحکیم پیوند با جریان‌ها و جنبش‌های در شرایط کنونی ضروری است.

وی به جریان‌های مختلف در میان اصلاح‌طلبان اشاره کرد و گفت: امروز در این جریان برخی خود را پیشرو و برخی خود را عدالت می‌دانند و معتقدند عدالت دال مرکزی اصلاحات است و اکتفا به راهبردهای پیشین را کافی نمی‌بینند.

خود را متعهد به برنامه و راهبرد جبهه اصلاح‌طلبان می‌دانیم

این فعال اصلاح طلب افزود: اگر جنبش دوم خرداد را یک روند و جریان بدانیم و آن را در سیر تکاملی انقلاب اسلامی دانسته و نه یک پروژه و گسست، آنگاه ختم و شکست این جریان را از سر بیرون می‌کنیم.

مولاوردی با تاکید بر این که جمعیت حمایت از حقوق بشر زنان خود را متعهد به برنامه و راهبرد جبهه اصلاح‌طلبان می‌داند، گفت: جمعیت حمایت از حقوق بشر زنان به عنوان حزبی با مشی اصلاح‌طلبانه و رویکردی اجتماعی می‌کوشد نگاهی به حقوق انسانی به قدرت داشته باشد و نه قدرت به هر بهایی.

به گفته این فعال سیاسی اصلاح‌طلب، جمعیت حمایت از حقوق بشر زنان بر این باور است که تحقق اهداف، برنامه و راهبردهای کلان در مرام‌نامه و اساسنامه این جمعیت مرهون مطالبه‌گری و مشارکت اعضا است و در این مسیر با ممارست بر مدارا در حرکت است.

مولاوردی در بخشی دیگری از سخنان خود به تشریح فعالیت‌ها و اقدامات جمعیت حمایت از حقوق بشر زنان پرداخت.  

وی إظهار داشت: نخستین کنگره جمعیت حمایت از حقوق بشر زنان در خرداد ۹۷ برگزار شد و اینک دومین کنگره با حضور ۸۰۰ تن از اعضا به همراه اعضای جدید برگزار می‌شود.

وی با تشکر از مصطفی معین برای سخنرانی در این کنگره و مراتب قدردانی از نظام درمان و شهدای مدافع سلامت گفت: تاکید بر احزاب و سمن‌ها بر تحقق حق سلامت به این دلیل است که کمتر بر نقش احزاب و نهادهای مدنی در این باره شنیده‌ایم و بیشتر درمورد ظهور و بروز احزاب در زمان انتخابات و بلواهای سیاسی سخن گفته می شد  و در زمان طرح مسایل اجتماعی و بحران‌ها کمتر نقش‌آفرین هستند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: البته این مسأله بیشتر عوامل بیرونی دارد که به میدان ندادن به احزاب و فقدان شکل‌گیری نظام حزبی و... ارتباط دارد و از آنجاهایی که دولت‌ها حزبی نیستند و به احزاب و مردم پاسخگو نیستند، توجهی نیز به احزاب هم ندارند.

دومین کنگره جمعیت حمایت از حقوق بشر زنان امروز با سخنرانی مولاوردی دبیرکل این جمعیت و مصطفی معین از فعالان اصلاح طلب و وزیر علوم دولت إصلاحات به صورت آنلاین برگزار شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.